פ.ס.ז' ממשיכים להשתולל: לוקאס נרכש ב-40 מיליון אירו

הקשר הברזילאי הצעיר יצטרף בינואר ■ בסך הכל הוציאו הפריזאים בחלון ההעברות 140 מיליון אירו על שחקנים חדשים, כמעט פי 2 מאלופת אירופה צ'לסי

מאמן פריז סן-ז'רמן, קרלו אנצ'לוטי, הצהיר בחודש שעבר, לאחר השלמת הרכישה של זלאטן איברהימוביץ', כי המועדון סיים את הפעילות שלו בשוק ההעברות לשנה זו. הצהרות לחוד, מציאות לחוד: ההחתמה החדשה של סגנית אלופת צרפת הוא לוקאס מורה, הברזילאי הצעיר, שהיה מועמד בשבועות האחרונים למנצ'סטר יונייטד.

על-פי דיווחים בברזיל וצרפת, ינוע סכום ההעברה של לוקאס סביב 40 מיליון אירו. הוא יצטרף לפרויקט היקר של פ.ס.ז' רק בינואר, לאחר שיסיים את הקמפיין הנוכחי שלו עם קבוצתו הברזילאית, סאו פאולו.

לוקאס, 19, הוא קשר התקפי שיכול לשחק גם באגפים. בימים אלו הוא נמצא עם הנבחרת הצעירה של ברזיל באולימפיאדת לונדון 2012, שתתמודד על מדליית זהב בגמר טורניר הכדורגל ביום ראשון, מול מקסיקו. הוא רשם בקריירת הבוגרים שלו בסאו פאולו 104 הופעות, 26 שערים ו-20 בישולים.

פ.ס.ז' מובילה את רשימת הקבוצות הבזבזניות של הקיץ: הבעלים שלה, זרוע השקעות הספורט של קטאר (QSI), כבר שפכו 140 מיליון אירו בחלון ההעברות הזה על גיוס שחקנים חדשים, כמעט פי 2 מההשקעה של אלופת אירופה צ'לסי (75.8 מיליון אירו). ההוצאות המאסיביות של פ.ס.ז' מעלות סימני שאלה גדולים סביב היכולת של הקבוצה לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי החדשות של אופ"א.

בדירוג המוציאות הגדולות הקיץ נמצאת יובנטוס במקום השלישי (45.9 מיליון אירו), אחריה ארסנל (44 מיליון), ואת החמישייה הראשונה סוגרת רומא (35.8 מיליון).

אגב, ההשתוללות של פ.ס.ז' הופכת את הליגה הצרפתית, לפחות נכון לעכשיו, לאחת הליגות הכי בזבזניות ביבשת כולה: קבוצות הליגה הוציאו יחד כ-197.8 מיליון אירו על רכש, כשרק בפרמיירליג האנגלית (260.1 מיליון) ובסרייה A האיטלקית (285 מיליון) הוציאו יותר.