האוצר יוותר לחח"י על ריבית של מעל ל-100 מ' ש' בשנה

על פי המתווה, תסכים המדינה לוותר על הלוואות ואג"ח צמיתות של החברה בהיקף 1.2 מיליארד שקל, ולאפשר לחברה להגדיל בדרך זו את הונה העצמי

האוצר יוותר לחברת החשמל על תשלומי ריבית בהיקף של מעל ל-100 מיליון שקל בשנה במסגרת חבילת החילוץ השנייה. על פי המתווה, תסכים המדינה לוותר על הלוואות ואג"ח צמיתות של החברה בהיקף 1.2 מיליארד שקל, ולאפשר לחברה להגדיל בדרך זו את הונה העצמי. הגדלת ההון תחזק את היחסים הפיננסיים של החברה ותאפשר לה לגייס הלוואות בנקאיות למימון הגירעון התזרימי.

בימים אלה מגבש מנכ"ל האוצר דורון כהן חבילת חילוץ שנייה לחברת החשמל בניסיון לגשר על פער תזרימי בסך 3 מיליארד שקל, שנותר לאחר חבילת החילוץ הקודמת. החברה הודיעה כי היא זקוקה ל-1.5 מיליארד שקל באוגוסט ו-1.5 מיליארד נוספים בספטמבר למימון רכש הדלקים. סכומים אלה הם חלק מסכום כולל של 7.7 מיליארד שקל - העלות העודפת לשנת 2012 של רכישת סולר ומזוט על פני הגז הטבעי ממצרים שהזרמתו הופסקה. מתוך סכום זה גייסה עד כה החברה 4.4 מיליארד שקלים בהנפקות אג"ח בערבות מדינה. במסגרת חבילת החילוץ החדשה תוגדל ערבות המדינה בסכום קטן יחסית של 250 מיליון שקל, ויינקטו צעדים נוספים בנוסף להמרת ההלוואות להון עצמי.

החשמל יתייקר בעשרות אחוזים

תעריף החשמל לצרכנים עשוי להתייקר בשיעור נוסף של 4% ומעלה כתוצאה מגידול לא צפוי בעלויות הדלקים. בעקבות הספקת הזרמת הגז המצרי דרשה חברת החשמל לייקר את התעריף ב-38%. ביוזמת מנכ"ל האוצר, הושג מתווה שלפיו ההתייקרות תתפרס על פני שלוש שנים: 8.9% ב-2012, 4.4% ב-2013 ו-3.7% ב-2014.