מועצת העיתונות: יאיר לפיד ימשיך לכתוב טור ב"7 ימים"

עם זאת, המועצה דורשת כי בכל טור יופיע גילוי נאות, בו יצוין כי הכותב הינו יו"ר מפלגה פוליטית ■ בשלב זה נראה כי ב"ידיעות אחרונות" לא ייענו לדרישה

אין פסול בכך שיאיר לפיד ימשיך לפרסם את טורו השבועי במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" - כך החליט בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות.

יחד עם זאת, המועצה דורשת כי בתחילתו או בסופו של הטור יופיע גילוי נאות, ובו יצוין כי הכותב הינו יו"ר מפלגה פוליטית. בשלב זה נראה כי ב"ידיעות אחרונות" לא ייענו לדרישה.

ערב הדיון בכנסת ב"חוק לפיד" לצינון עיתונאים בינואר השנה וההערכות שנתבדו על ההליכה למערכת בחירות, הודיע העיתונאי יאיר לפיד על הקמת מפלגה ועזיבת כיסא המגיש של התוכנית היוקרתית "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, לאחר 4 שנות הגשה. ואולם, את טורו, שנחשב לטור האישי הנקרא ביותר בישראל, סירב לפיד לעזוב, בטענה כי אין ניגוד אינטרסים בכתיבת דעותיו.

5 חודשים לאחר מכן הוגשה למועצת העיתונות תלונה בעניין לפיד. הפונה, עו"ד פיני פישלר, שהיה בעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דרש כי המועצה תורה "ללפיד להפסיק את פרסום טורו בעיתון, כל עוד הוא רואה את עצמו פוליטיקאי הרץ לקראת הבחירות הבאות בראשות מפלגה... לא עוד סיקור, לא עוד דיווח, לא עוד תחקיר, לא עוד הבעת דעה - אלא תעמולה, שתדלנות ממש וגיוס קולות למפלגה פוליטית בקרב קהל קוראי עיתון 'ידיעות אחרונות' באמצעות פרסום הטור בעיתון - וזאת למטרה אישית".

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון החליטה כאמור המועצה כי אין פסול בפרסום הטור כל עוד יצוין גילוי נאות בצידו.

מ"ידיעות אחרונות" טרם נמסרה תגובה לדברים.