רווחי סלקום ירדו 50% ברבעון; עוצרת דיבידנדים

29 אלף לקוחות התנתקו ברבעון ■ הרווח התפעולי נפל ב-29% ■ ההכנסות ממכירת מכשירי סלולר צנחו ב-35% ■ המניה מגיבה בעליות, כנראה עקב צפי לדוח גרוע ■ צופה חיסכון מהתייעלות של כ-300 מיליון שקל במונחים שנתיים

50.4% - זהו שיעור הירידה ברווח הנקי של סלקום ברבעון השני של השנה, שהסתכם ב-121 מיליון שקל. החברה, שפרסמה הבוקר (ג') את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה, מציגה הרעה בפרמטרים הפיננסיים החשובים, כתוצאה מהחרפת התחרות בשוק הסלולר עקב הרפורמות בשוק התקשורת. מנכ"ל סלקום הוא ניר שטרן.

29 אלף לקוחות נטשו את סלקום ברבעון השני, כך שבתום הרבעון עמד מספר המנויים של החברה על 3.33 מיליון. יש לציין כי מפעילות הסלולר החדשות נכנסו לשוק בשלהי הרבעון השני, כך שנתוני הרבעון השלישי עשויים להצביע על שיעורי נטישה גבוהים יותר בקרב חברות הסלולר הוותיקות.

שיעור נטישת המנויים ברבעון השני זינק ב-26.6% ועמד על 8.1%, לעומת 6.4% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי ירדה ב-16.5% ל-90.3 שקל, וזאת בעוד השימוש החודשי הממוצע בדקות עלה ב-9.6% ל-375 דקות.

בשורה העליונה, הכנסות סלקום נשחקו ב-5.7% ל-1.5 מיליארד שקל (בהשוואה לרבעון המקביל). הרווח התפעולי נפל ב-29% ל-282 מ' ש' וה-EBITDA ירד ב-16.3% ל-474 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, ה-EBITDA של סלקום נותר כמעט ללא שינוי והרווח התפעולי עלה ב-3.2%.

סלקום הרוויחה 1.22 שקלים למניה ברבעון השני, בעוד שבשוק ציפו ליותר; לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, בשוק ההון ציפו מהחברה לרווח של 1.65 שקלים למניה. צפי ההכנסות עמד על 1.455 מיליארד שקל, כך שבשורה העליונה החברה עקפה את התחזיות. (לדף קונצנזוס התחזיות - לחצו כאן)

בעקבות ההרעה בתוצאות הכספיות, החברה לא תחלק דיבידנד. "בהחלטה זו", מציינת החברה, "בחן דירקטוריון את מדיניות הדיבידנד של החברה ואת מצב עסקיה, וקבע כי על אף שהחברה יכולה לקיים את התחייבויותיה הקיימות והצפויות, לאור הסביבה הרגולטורית המאתגרת, התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים וההשפעה השלילית שלהם על תוצאות החברה, לשם הזהירות אין לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה. דירקטוריון החברה יחזור וישקול את החלטתו ברבעונים הבאים. הכרזת דיבידנדים אינה מובטחת וכפופה לשיקול-דעתו הבלעדי של דירקטוריון החברה".

"בכוונת החברה להתמודד עם תנאי השוק המשתנים על-ידי התייעלות תפעולית משמעותית נוספת", מציינת סלקום. החברה מתכוונת לחסוך כ-300 מיליון שקל במונחים שנתיים בעקבות נקיטת צעדי התייעלות, כולל פיטורי עובדים.

הכנסות החברה מציוד ירדו ב-31% והסתכמו ב-458 מיליון שקל, וזאת בתוספת הכנסות נטוויז'ן מציוד. בנטרול נטוויז'ן, הכנסות סלקום ממכירת מכשירים נפלו ב-35% ברבעון.