מאבקי צמרת: דגמים חדשים של מרצדס, לקסוס, יגואר, אאודי וב.מ.וו

אם יש מכונית שנהנית מקונצנזוס של "ספינת הדגל של תעשיית הרכב", קרוב לוודאי שזו ה-S קלאס של מרצדס ■ בחודשים הקרובים יעמדו לקוחות האלפיון העליון בפני היצע עשיר מאוד של אופציות

אם יש מכונית שנהנית מקונצנזוס של "ספינת הדגל של תעשיית הרכב", קרוב לוודאי שזו ה-S קלאס של מרצדס. מאז השקתה ב-1972 (השנה שבה החל סימול הדגמים הנוכחי של החברה) תופסת המכונית הזאת בעקביות את המקום הראשון במכירות הגלובליות בפלח השוק הרשמי והייצוגי ביותר של תעשיית הרכב, ומשמשת כסמל מעמד ייצוגי - כמעט כמו חליפה עסקית מחויטת - בקרב העשירים, המבוססים והשמרנים ברחבי העולם. הסדרה נוהגת גם לדחוף קדימה את החזית הטכנולוגית של תעשיית הרכב עם שלל חידושים, שמגיעים למכונית הזו היישר ממעבדות המחקר והפיתוח המתקדמות והמתוקצבות ביותר בתעשיית הרכב.

לפיכך, אחת לשבע-שמונה שנים, כאשר מגיע תורה של S קלאס חדשה לצאת לאוויר העולם, נכנס כל פלח מכוניות הסלון פאר העולמי לכוננות ספיגה. המתחרים הגרמנים, היפנים והבריטים משיקים גרסאות מחודשות ורעננות כמה חודשים לפני השקת ספינת הדגל של מרצדס, כדי "לשבור את המומנטום" של ההחדרה, והשוק מוצף בשלל מנועים ובטכנולוגיות מרתקות.

השנה מגיע תורה של ה-W222 - הדור השישי במספר של המרצדס S - להיות מושקת בסוף השנה. כתוצאה מכך, בחודשים הקרובים יעמדו לקוחות האלפיון העליון בפני היצע עשיר מאוד של אופציות.

לקסוס LS החדשה: אופי וצעצועים

לקסוס מתכוונת להחזיר בחודשים הקרובים את ספינת הדגל LS למסכי הרדאר של הלקוחות הפוטנציאליים, עם סדרה של עדכונים ובראשם עיצוב מחדש של החרטום שמעניק למכונית מראה יותר מושחז וספורטיבי. מי שלא מסתפק בעדכון ה"רגיל" יוכל להזמין לראשונה את חבילת האבזור הספורטיבית F Sport, ולקבל מראה דרמטי יותר בשילוב עם מתלים מוקשחים ועם כיול ספורטיבי יותר של השלדה.

כל הגרסאות של משפחת ה-LS עברו הקשחה של המרכב וכיול מחדש של המתלים לטובת נוחות נסיעה משופרת, בידוד רעשים משופר והתנהגות כביש מלוטשת יותר. הנהג יכול לבחור בין שלוש אופציות נהיגה והעברת כוח (חיסכון, ספורט ורגיל), ומי שיזמין מתלי אוויר יוכל לכייל את המתלים לשני מצבים נוספים.

גם תא הנוסעים עבר עדכונים, כולל מערכת בקרה ושליטה בעיצוב מחודש, מסך LCD ענק בגודל 12.3 אינצ'ים המשרת את מערכת הניווט והמולטימדיה, מערכת מניעת תאונות חדשה שיכולה לבלום כליל את המכונית - ללא התערבות הנהג - במהירויות עירוניות, מערכת בקרת שיוט חדשה שפועלת בכל המהירויות, מערכת בקרת אקלים שמודדת ומווסתת אפילו את טמפרטורות המושבים מתחת לישבניהם של הנוסעים, ועוד הרבה המצאות וגדג'טים מבית היוצר של היפנים. כמקובל, נוספו לעיצוב הפנים שלל אופציות, כולל "גימור אלומיניום". באגף ההנעה אין כעת כל חדש.

מרצדס S קלאס 2013: יותר פאר, פחות זיהום

ה-S קלאס החדשה תיחשף רשמית כנראה רק בסוף השנה. תמונותיה הרשמיות טרם פורסמו (התמונה שלמטה היא של הדגם היוצא) אבל תמונות ריגול רבות שלה כבר דלפו לרשת. גם העיתונות הגרמנית היודעת כול כבר פרסמה פרופיל מקיף למדי של המכונית. חיצונית, עתידה המכונית לשמור על הנוסחה המוכרת והמצליחה של הדור הנוכחי, אף שכל משטח בגוף שלה עוצב מחדש. השינויים הבולטים ביותר ויזואלית הם בחרטום שמצויד בפנסי LED, ובזנב שנראה יותר "טכני" וזוויתי.

התמונות מתא הנוסעים מלמדות על שינוי של ממש - שני מסכי LCD ענקיים: האחד מתפקד על תקן של "לוח מחוונים וירטואלי" שמדמה את העיצוב המוכר של מרצדס אבל יכול לשנות את מראהו ואת המידע המוצג; לצדו נמצא מסך LCD נוסף, לשימושי מולטימדיה ולשליטה, באיכות תצוגה HD ובמידות גדולות משמעותית. אמצעי הבקרה והשליטה עברו מודרניזציה, והם מזכירים את אלה של סדרת ה-CLS המחודשת.

מאחורי החזות החיצונית מסתתרת שלדה חדשה, עם חידושי היי-טק כמו מעבד נתונים רב עוצמה, שחוזה מראש את השיכוך הנדרש בהתאם לתנאי הכביש ומכייל את בולמי האוויר בקצב מהיר מאוד. המנועים צפויים לכלול בין השאר V8 טווין-טורבו בנפח 5.5 ליטרים עם הספק 435 כוחות סוס, V12 עם 517 כוחות סוס וגרסת AMG עם 571 כוחות סוס.

המנוע המעניין ביותר הוא זה שיופיע בשלב ב': מדובר במנוע היברידי-נטען המשלב V6 בנזין, מנוע חשמלי וסוללת ליתיום נטענת חיצונית, שמספקת טווח של כמה עשרות קילומטרים על חשמל. זו תהיה מכונית הסלון-פאר הנקייה ביותר בשוק, עם פליטה של 74 גרם לקילומטר בלבד.

מרצדס S קלאס S400 בלו הייברד
 מרצדס S קלאס S400 בלו הייברד

יגואר XJ 2013: ה-IPAD כבר בפנים

גם יגואר רוצה נתח מפלח השוק המתעורר, והדרך שלה להשיג אותו היא השקת חבילות אבזור ייחודיות ל-XJ החדשה. אחת המעניינות שבהן מכונה Ultimate, והיא מכוונת אל החלק העליון של השוק, שהוא הטריטוריה של המגה-עשירים המחזיקים נהג פרטי.

באופן לא מפתיע, עיקר ההשקעה בגרסה זו מתמקד בחלק האחורי של תא הנוסעים, שבו ניתן למצוא כעת שתי כורסאות חשמליות נפרדות - עם חשמל מלא, מיזוג אישי ומסאז' כמובן; ביניהן מפריד קונסול עטוי עור שבתוכו מובנה מקרר שמפניה בטמפרטורה המדויקת של שמונה מעלות. לטובת היושבים מאחור מותקנים שני שולחנות מחשב נשלפים עשויים מאלומיניום תעופתי, והחברה אפילו שולחת את המכונית מבית החרושת עם שני מכשירי אייפד (מהדור האחרון כמובן), שעטויים בעור ומובנים לתוך נישה בגב המושבים הקדמיים.

את הגרסה הזו ניתן להזמין עם מנוע ה-V8 הבכיר, שמייצר 510 כוחות סוס ועם גרסת הטורבו-דיזל. החל מהשנה תצויד המכונית גם במנוע שלושה ליטרים בנזין חדש, עם סופר צ'רג'ר ועם הספק מכובד מאוד של 340 כוחות סוס.

לטובת מי שמעדיף דווקא לאחוז בהגה מציעה יגואר החל מהשנה גם "חבילת ספורט" ו"חבילת מהירות", שכוללות שלל תוספות קוסמטיות קרביות, חישוקי עשרים אינצ'ים, מושבי ספורט עמוקים, וגם צ'יפ קטן וחביב שמבטל את הגבלת המהירות ומאפשר למכונית לשייט ב-285 קמ"ש.

אאודי A8: כוח ומוח

אאודי A8 היא השחקנית הצעירה ביותר בפלח הסופר-סלון, אבל גם היא עתידה לתגבר את אגפיה נגד פלישת המתחרות המרועננות לפלח. החידוש המרכזי של 2013 נמצא באגף המנועים. מנוע ה-4.2 ליטרים של הדגם הנוכחי מפנה את מקומו למנוע ארבעת הליטרים החדש של הקבוצה, שבגרסה ה"מתונה" מספק 420 כוחות סוס. להיצע ההתחלתי נכנס מנוע V6 בנפח שלושה ליטרים, שמצויד בסופר צ'רג'ר ומעלה את ההספק ל-333 כוחות סוס.

בפסגת ההיצע תתמקם בקרוב מאוד ה-S8 - גרסת העל החזקה של המכונית, שמיועדת להתחרות בגרסאות ה-AMG של מרצדס ובגרסאות הבכירות של סדרה 7. לגרסה הזו יש 520 כוחות סוס, והיא מסוגלת לזנק מאפס למאה קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד ועדיין להחזיר צריכת דלק רשמית (ותיאורטית) של כעשרה קילומטרים לליטר בממוצע.

תיאורטית, ה-S8 היקרה אמורה להיות הנדירה ביותר במשפחת ה-A8, אך בפועל היא הייתה הגרסה הנמכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות. חובבי הרכב "בתפירה אישית" ישמחו לדעת שרשימת אופציות עיצוב הפנים של כל המכונית, שגם כך היא אחת הארוכות בתעשיית הרכב, תכיל עוד כמה אופציות מעניינות.

ב.מ.וו סדרה 7 המחודשת: מקדימים תרופה

על-פי מיטב המסורת, הקדימה ב.מ.וו להציג החודש את הגרסה המחודשת של סדרה 7 החדשה, חודשים ספורים לפני השקת הארכי-יריבה מבית מרצדס. השינויים החיצוניים במכונית קלים יחסית; הם כוללים פנסי חזית חדשים בטכנולוגיית LED, פגוש חדש עם מפתח לכל רוחב הרכב, ועוד כמה שינויים קוסמטיים, שאפילו בעלי ה-7 הנוכחית יתקשו להבחין בהם.

מתחת לכסות החיצונית מסתתרים שינויים מוחשיים יותר. תא הנוסעים עבר רענון ונוספו לו אופציות דיפון והיי-טק חדשות, שאחת המעניינות שבהן היא אופציה להזמנת לוח מחוונים "וירטואלי" כתחליף ללוח האנלוגי המסורתי. הלוח הזה הוא למעשה מסך LCD גדול, שמדמה את מערך השעונים המקובל אך מחליף את המידע המוצג עליו, את תצורת השעונים ואת צבעי הרקע בהתאם למצב הנהיגה ו/או לבחירת הנהג.

מתחת למכסה המנוע אנחנו מוצאים גרסה מעודכנת של מנוע ה-V8 של גרסת ה-750 הפופולרית, עם תוספת של 10% להספק (עומד כעת על 450 כוחות סוס) ותוספת של 8% למומנט (65 קג"מ). למרות שדרוג הביצועים, צריכת הדלק הרשמית אף פחתה במעט. מתחתיה ממוקמת ה-740 עם מנוע V6 בהספק 320 כוחות סוס, ולהיצע - בחלק מהשווקים - תצטרף גם גרסת בסיס של אותו מנוע שלושה ליטרים עם 258 כוחות סוס ומחיר מעניין במיוחד.