המתין לביצוע תמ"א 38 - ומכר את הדירה ב-35% יותר

בעל דירה בהרצליה ניסה למכור את דירתו ב-1.2 מיליון שקל, לא הצליח לקבל את המחיר המבוקש - והתאייש ■ מספר חודשים לאחר מכן נכנס הבניין לתהליך תמ"א 38 - והדירה נמכרה ב-1.64 מ' ש'

לפעמים סבלנות שווה לא מעט כסף. בעל דירה ברחוב האילנות 25 בהרצליה ניסה למכור את דירתו, דירת 3 חדרים בשטח 76 מ"ר ב-1.2 מיליון שקל ולא הצליח לקבל את המחיר המבוקש. לאחר 8 חודשים בהם ניסה למכור את הדירה התייאש.

מספר חודשים מאוחר יותר נכנס הבניין בו נמצאת הדירה לתהליך של תמ"א 38 ובמהלך בניית השלד והרחבת הדירות מכר את הדירה ב-1.64 מיליון שקל. במסגרת התמ"א נוספו לדירה ממ"ד ומרפסת שהגדילו את שטחה ל-100 מ"ר. כך, תוספת הבנייה סיפקה למוכר 35% תוספת במחיר שאותו ביקש מלכתחילה.

נכון להיום הסתיים תהליך חיזוק ושיפוץ הבניין המדובר ברחוב האילנות ושתי דירות חדשות שנבנו במסגרתו נמכרו ב-2.36 מיליון שקל. מדובר בשתי דירות דופלקס בנות 129 מ"ר עם מרפסות של כ-75 מ"ר.

אליאב אסייג, מנכ"ל חברת רינובו שביצעה את חיזוק ושיפוץ הבניין מספר שהחברה סיימה פרויקט נוסף ומתעתדת לחזק עוד מספר בניינים באותו הרחוב. "סיימנו את הפרויקטים באילנות 25 ו-29. בניין סמוך, האילנות 27 נמצא בשלבי סיום. בניינים מספר 23,31 ו-33 נמצאים היום לפני היתר ויש לנו 100% חתימות של דיירים גם בבניינים נוספים ברחוב".

באותו הזמן, בחלק אחר של העיר, מתקדם היום פרויקט תמ"א 38 נוסף ברחוב ברק 6. מדובר בבניין ישן בן שלוש קומות הכולל 10 דירות בגדלים של 50 מ"ר עד 70 מ"ר. קארן חרס ברנזון מחברת KCB המנהלת את הפרויקט עבור הדיירים מספרת כי החברה היזמית שמקדמת את פרויקט החיזוק והשיפוץ היא נתע שחקים בניה והנדסה. עוד סיפרה ברנזון כי 100% מבעלי הדירות נתנו את הסכמתם לביצוע הפרויקט במסגרתו כל דירה תזכה לתוספת ממ"ד, מרפסת וחניה. בתמורה, יוכל היזם לבנות דירת גג בת 160 מ"ר ושמונה דירות בנות 3 ו-4 חדרים.

יש לציין שעל פי תוכנית שמקדמת עיריית הרצליה להקטנת צפיפות יחידות הדיור במסגרת הזכויות שניתנות מכח תמ"א 38 ייתכן ומספר הדירות שיוכל היזם לבנות בפרויקט המדובר יקטן.