מופז לנתניהו: "אתה מייצר פאניקה ומנסה להלך עלינו אימים"

יו"ר האופוזיציה לראש הממשלה: "אתה מוביל לעימות נמהר במחיר מיותר ובעורף מופקר" ■ "אתה אדוני רה"מ ו'מקבל ההחלטות' הוא זה שמכסת"ח את הציבור הישראלי"

"אתה מוביל לעימות נמהר במחיר מיותר ובעורף מופקר", כך אמר יו"ר האופוזיציה שאול מופז מעל בימת הכנסת, בהתייחסו לראש הממשלה בנימין נתניהו והדיבורים על תקיפה באיראן. "בחודשים האחרונים מתנהל בישראל מסע יחסי ציבור רחב היקף וחסר מעצורים שכל מטרתו להכשיר הרפתקאות מבצעיות שטרם הגיע זמנן.

"מסע היח"צנות חדר עמוק אל תוך 'מרחב החסינות' של הביטחון הלאומי שלנו - מאיים להחליש את כושר ההרתעה, ואת יחסינו עם הטובות שבידידותינו. אדוני רה"מ, אתה מבקש להתערב התערבות גסה, בוטה, חסרת תקדים, מופקרת ומסוכנת בבחירות הפנימיות בארה"ב. אמור לנו את מי אתה משרת ולשם מה? מדוע אתה טומן את ידך עמוק בתוך הקלפיות של הבוחר האמריקני?", תהה מופז.

בסוף דבריו קבע מופז: "לא צמרת מערכת הביטחון עושה כסת"ח לוועדת החקירה הבאה. אתה אדוני רה"מ ו'מקבל ההחלטות' הוא זה שמכסת"ח את הציבור הישראלי. מכסת"חים ומורחים. מהלכים איימים וזורעים פחד ומורא. אדוני רה"מ, אתה משחק משחק מסוכן וחסר אחריות בעתיד של אומה שלמה.

"הפסנתרן מקומה 35 מנגן ואתה רוקד לצלילי מארש המלחמה שלו. אנא הסבר לנו אדוני ראש הממשלה - מיהו מקבל ההחלטות האמיתי? והאם לצלילי המוסיקה הזו ירקוד גם השר החדש בממשלתך?", אמר מופז.

מופז המשיך: "אדוני רה"מ, אתה מייצר פאניקה. אתה מנסה להפחיד אותנו ולהלך עלינו איימים. והאמת - אנחנו באמת מפחדים: מפחדים מחוסר שיקול הדעת שלך, מפחדים שאתה מובל ולא מוביל, מפחדים שאתה מוציא לפועל מדיניות מסוכנת וחסרת אחריות.

"מעמד הביניים כבר ירד למקלטים, אדוני ראש הממשלה, אבל לא בגלל פטפוטיך הבלתי פוסקים על הגרעין האיראני. הוא ירד למקלטים בניסיון להינצל מהמדיניות האטומה וקשת העורף שאתה מנהל נגדו. היכן שרביט הקסמים שיירט את מתקפת הגזירות המשולבת שאתה מנחית על מרכזי האוכלוסייה בישראל. איפה כיפת הברזל שתגן עלינו מפניך?".

מופז המשיך ותקף: "תחת שרביטך, נתיניך לא יכולים להרשות לעצמם כיכר לחם, ירקות לסלט, ביקור רופא ומיכל דלק. כי אין חמלה ואין רחמים, אלא רק מלך שעורפו קשה ועיניו מסומאות משיכרון כוח שחלף זמנו".