שוק תרבותי: פסטיבל "בלבסטה" מגיע לשוק מחנה יהודה

בפסטיבל "בלבסטה" פזורים בסימטאות מוזיקאים, אמנים, פסלים ושחקנים, שמתבלים את הריחות והטעמים הטבעיים של המקום בניחוחות מגרים של תרבות

בראשון הקרוב (19 באוגוסט) תהיה הזדמנות אחרונה ליהנות מאירועי פסטיבל "בלבאסטה" בשוק מחנה יהודה בירושלים. הפסטיבל נערך במסגרת "עונת התרבות בירושלים", ומתקיים לאורך שלושה ימי ראשון בחודש אוגוסט.

האירוע הקרוב יהיה האחרון של "בלאבסטה" השנה, וייתכן שגם אחרון בכלל: לדברי קובי פרייג', מנהל הפסטיבל, בשנה הבאה לא מתוכננים האירועים לחזור לשוק.

לאחר ביקור ארוך בפסטיבל בראשון האחרון, ההמלצה על הביקור חמה וחד-משמעית. הרעיון הוא להפוך את התרבות לחלק אורגני מהשוק, ומדהים לראות איך שזה עובד. בסימטאות השוק פזורים מוזיקאים, אמנים, פסלים, מציגים ושחקנים, והקהל יכול להתעכב כרצונו מול כל מופע. המופעים הקטנים נערכים בין הבסטות ממש, וההרכבים הגדולים יותר מופיעים ברחובות או על הגגות.

סמטאות ממריאות מהר

אופי המופעים משתנה לפי שעות. בשעות אחר הצהריים הם מותאמים יותר לילדים ולמשפחות, כשמסביב ממשיכות הבאסטות לפעול כרגיל עם ירקות, קפה, גבינות, חלבה, בגדים ומה לא. החל ב-20:30, המופעים מקבלים אופי של חאפלה, והפעילות מתמקדת ברחובות, במסעדות ובבארים. בשעות אלו השוק מפוצץ בצעירים, שרוקדים לצלילי הרכבים מוזיקליים שונים. האירועים מסתיימים רשמית בשעה 23:00, אבל גם בחצות השוק ממשיך להיות הומה במבלים.

לדברי פרייג', צפוי האירוע בראשון הקרוב לכלול שלל פעילויות. המופעים המוזיקליים יכללו את ההרכבים של הגיטריסט שלמה מזרחי, הזמר הכורדי אהרון מנחם, ההרכב האתני "אחרית הימים", הרכב הרמבטיקו היווני "פרח אדום", הרכב מוזיקה הודית, הרכב מוזיקה אפריקאית, במה שתוקדש כולה לזמרים מזרחיים ועוד. בין עבודות האמנות הפזורות ברחובות ניתן יהיה לראות דיוקנאות עשויים מסוכריות גומי וקטניות שנמכרות בשוק, סמטה של אמנות פלסטית, תיאטרון בובות ועוד. כן יהיו בפסטיבל להטוטנים, סיורים מודרכים לילדים ומבוגרים, מחול סביבתי, מיצבי תאורה, אליפות השחמט של ירושלים ושלל הפתעות נוספות. כיף גדול, ובחינם.

הערה חשובה: האירועים מביאים לשוק מחנה יהודה קהל גדול מאוד, וכדאי לקחת בחשבון שהבילוי עשוי להפוך בקלות לחוויה צפופה ורועשת. בנוסף, מאוד לא מומלץ להביא ילדים עם עגלות. אבל אם באים בראש המתאים לחגיגת שוק שמחה ורועשת - ההנאה מובטחת.

האירוע האחרון יתקיים בראשון (ה-19 בחודש), בשעות 17:30-23:00. הכניסה חינם