נני מעוז הקים בנק השקעות שיתמחה ברכישות בישראל

מנהל קרנות הגידור של אוורסט, הקים בנק חדש להשקעות בוטיק שירכז את פעילותן של הקרנות הגדולות מחו"ל ברכישות בישראל ■ חברת הניהול של אוורסט תקים את הבנק במסגרת חברת בת בשם "אוורסט קורפורייט פיינס"

נני מעוז, מנהל קרנות הגידור של אוורסט, הקים בנק חדש להשקעות בוטיק שירכז את פעילותן של הקרנות הגדולות מחו"ל ברכישות בישראל, חברת הניהול של אוורסט תקים את הבנק במסגרת חברת בת בשם "אוורסט קורפורייט פיינס".

לדברי מעוז, בשל המצב אליו נקלעו חברות אחזקה רבות במשק והצורך בהפחתת המינוף, ישנן חברות רבות בגודל משמעותי שעומדות למכירה. רוב אנשי העסקים הגדולים והטייקונים המקומיים נמצאים כרגע כמעט לגמרי מחוץ למעגל הרוכשים בשל חוסר היכולת לגייס מקורות כספיים בהיקפים כאלו בתקופה זו. המוסדיים נזילים אך לא ירכשו שליטה בחברות ישראליות גדולות בשל מגבלות שונות המוטלות עליהם. לפיכך, לדברי מעוז הרוכשים הפוטנציאליים העיקריים כיום הן קרנות גדולות מחו"ל וכן רוכשים אסטרטגיים.

בשל היכרות מקרוב עם חלק מהקרנות הגדולות האלו מחו"ל ,דרך פעילותה של אוורסט בחו"ל ובעיקר בארה"ב בעשור האחרון, נוצרו שיתופי פעולה רבים ושיתוף בניתוחי חברות, רעיונות השקעה והשקעות משותפות.

ההבנה העמוקה של המערכת העסקית והמשפטית בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה, היכן שקרנות אוורסט פעלו ופועלות, וכן המשרד של אוורסט בישראל ומערכת הקשרים המקומית הענפה, היווו טריגר לקרנות הזרות להסתמך על שירותי בנק ההשקעות החדש שמקימה הקבוצה. לחלק מהקרנות הוצגה הזדמנות לרכוש חברות בישראל והן נענו בחיוב.

לאוורסט קורפורייט פייננס יש כבר 3 עסקאות בקנה בהיקף גדול במונחים מקומיים. בנוסף גייסה החברה גם מספר שותפים חיצוניים לבנק ההשקעות. קרנות אוורסט משקיעות בחברות בקשיים ובמצבים מיוחדים. בתחילת החודש מכרו קרנות אוורסט ומשקיעים שלהן את אחזקתם בחברת ליוורמור ברווח עצום. תמורת המכירה הכוללת עמדה על כ-18 מיליון שקל. המכירה וכן הצלחות נוספות של הקרן מתחילת השנה העמידו את תשואת הקרן על 19% בדולרים ו-24% בשקלים מתחילת השנה, תשואה חיובית חריגה לגמרי לאור מצב השווקים בעולם. התשואה הממוצעת השנתית נטו במונחים דולרים עומדת על 19.8% מאז השקת הקרן בתחילת 2003. מכירת ליוורמור מתווספת לשורה ארוכה של אקזיטים מוצלחים ב-9 השנים האחרונות הכוללת את ג'ירודיין, קונקורד קמרה, איסיטיאס, אקטרייד, סיימון וורלדווייד ולימונירה.