רוקדים את סוף הקיץ: פסטיבל "מחול אחר" ייפתח השבוע

שבוע של מופעי "מחול אחר" מפגיש את הקהל עם דור חדש של יוצרים במחול

כמו בתחומי אמנות אחרים בעשור השני של המילניום, גם המחול מסרב לתחום את עצמו לתנועות מוכתבות ולמסגרות ברורות של ז'אנרים. פסטיבל"מחול אחר", שייפתח השבוע במרכז סוזן דלל, מפגיש את הקהל עם יצירות ביכורים של יוצרי מחול צעירים, החוצים גבולות ומתכתבים עם תחומי אמנות אחרים כווידיאו, קולנוע, שירה, ספרות, מוזיקה ואמנות פלסטית.

על הבמה הקאמרית של מרכז סוזן דלל, באולם ירון ירושלמי, יעלו 24 יצירות שקובצו לשישה ערבי מופע. סמדר גושן יוצרת תמונה בימתית מסקרנת עם אינספור כוסות פלסטיק זוהרות שהוצאו מהקשרן ומתפקודן הפונקציונלי.

דורית גיא, בעבודתה "Pic & Move", משלבת בין אלמנטים של מחול, ציוד וסאונד. היצירה "הצדיקות" של רותי סיגליס כוללת ציטוטים מיצירות מוכרות מעולמות מרוחקים זה מזה. סיגליס, בוגרת לימודי תואר שני בכוריאוגרפיה ועיצוב במה בלונדון, ייסדה להקת מחול מצליחה בשם Rose's Thoughts, שהופיעה במשך עשור בבריטניה ובצרפת ולאחרונה שבה לישראל והקימה קבוצת מחול חדשה בתפן שבגליל.

תומר צירקילביץ', במופע Like Father Like Son, עוסק במתח האוניברסלי שבין אבות לבנים. גליה פרדקין מטפלת בגבריות הישראלית מזווית אחרת במופע "קדאווה", ומציגה משחק "תופסת" אלים וכוחני.

במהלך השבוע יעלו מופעי חוצות פתוחים לקהל ברחבת סוזן דלל, וביניהם "גיישה נו" של אורלי אלמי, אשר מתכתב עם אמנויות הבוטו והדראג.

"מחול אחר" 22-27 בחודש 2012, אולם ירון ירושלמי, סוזן דלל. מחיר כרטיס: 55 שקל. מופעי חוצות בחינם