ביהמ"ש העליון בניו-יורק אסר על יאיר לוי למכור דירות במדינה

על לוי, שכונה "מלך הדירות של מנהטן", ייאסר מעתה למכור דירות במדינת ניו-יורק

הסוף לעסקי הנדל"ן של יאיר לוי ב"תפוח הגדול": על איש העסקים הישראלי, שכונה "מלך הדירות של מנהטן", נאסר למכור דירות במדינת ניו יורק. כך החליט בסוף השבוע האחרון בית המשפט העליון של ניו יורק.

ביוני 2011 החליט בית המשפט המחוזי, בערכאה משפטית נמוכה יותר, כי יזם הנדל"ן לוי - שהיה אחד המשקיעים הישראלים הגדולים בשוק הדירות בניו יורק - לא יוכל יותר למכור דירות במדינת ניו יורק כולה.

"משחר לטרף"

בית המשפט אף חייב את לוי לשלם קנס של 7.4 מיליון דולר כי פסק שהוא מעל בכספי אחד מהפרויקטים שהקים. ביום שישי האחרון, החליט ביהמ"ש העליון של ניו יורק לקבל את החלטת השופטים בערכאה המחוזית, ולדחות את ערעורו של לוי. כך מדווחת התקשורת בניו יורק.

אריק שניידרמן, התובע הכללי של ניו יורק, מסר לכלי התקשורת בארה"ב כי החלטת בית המשפט העליון למעשה "מחסלת את עסקיו של לוי", וכי רוכשי הדירות במדינה בטוחים יותר ללא היזם לוי, "המשחר לטרף".

לוי (בשנות ה-60 לחייו) פועל בנדל"ן באמצעות YL Real Estate Developers. משנות ה-90 של המאה הקודמת רכש לוי מבנים בעלי ערך נמוך והסבם לבנייני דירות יוקרה. לפני כ-7 שנים השלימו לוי ושותפיו את מה שהייתה אז עסקת המגורים הגדולה ביותר בארה"ב - רכשו מגדל בן 50 קומות ו-850 דירות במנהטן ב-418 מיליון דולר.

אך בשנים האחרונות, בעקבות משבר הסאב-פריים בארה"ב, עסקיו של לוי נקלעו לקשיים כספיים, סכסוכים משפטיים ותביעות גדולות, וחלק מהפרויקטים שלו עוקלו על-ידי הבנקים המלווים.