בקרוב בישראל? מוסקבה אוסרת מצעדי גאווה למשך 100 שנה

בית המשפט של העיר מוסקבה פסק ביום חמישי לטובת איסור ארוך בן 100 שנים על קיום מצעדי הגאווה בעיר הבירה של רוסיה ■ ניקולאי אלכסייב ניסה לערער על פסיקת מועצת העיר שאסרה על המצעדים אך בית המשפט דחה את הערעור

ישנם ערים אירופיות ה"מתגאות" במצעדי הגאווה שעורכים לקהילה הגאה ותל-אביב נחשבת לאחת הערים המובילות במצעדים שהיא עורכת לקהילה הגאה. אולם, לא כך הדבר בבירת רוסיה. בהחלטת בית המשפט המחוזי במוסקבה אושרה בסוף השבוע החלטה הקובעת כי לא יערכו פסטיבלי גאווה למשך 100 שנה.

בית המשפט של העיר מוסקבה פסק ביום חמישי לטובת איסור ארוך בן 100 שנה על קיום מצעדי הגאווה בעיר הבירה של רוסיה, כך לפי דיווח של ה-BBC. ההחלטה השנויה במחלוקת התקבלה לאחר שהפעיל לזכויות ההומוסקסואלים הידוע ביותר ברוסיה, ניקולאי אלכסייב ניסה לערער על פסיקת מועצת העיר שאסרה על המצעדים. אלכסייב ינסה כעת להביא את המקרה ואת החלטת מוסקבה לבית המשפט האירופי לזכויות האדם, כך לפי ה-BBC.

המלחמה על הכבוד העולה והזכויות של הקהילה ההומו-לסבית ברוסיה הכניסה את אלכסייב לעמדת התגוששות מול מדינת רוסיה לזמן מה. בספטמבר, ועדת שרים של מועצת אירופה תשמע את המקרה של אלכסייב נגד רוסיה בנוגע לחוקיות אירועי מצעדי הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית שנאסרו ב2006, 2007 ו-2008.

אלכסייב מקווה שהתוצאה תהיה דומה לפסיקת אוקטובר 2010 של בית המשפט האירופי שקבע שרוסיה הפלתה את אלכסייב בגלל נטייתו המינית. האיסור הזה הוא צעד נוסף במלחמתה של רוסיה נגד זכויות הקהילה ההומו-לסבית. השנה, אושר חוק בסנט-פטרסבורג נגד "תעמולה הומוסקסואלית". כעת, קבוצה של חברי הפרלמנט קוראת לחוק להתרחב כלל-ארצית, כך מדווח הRT.

עד עתה, שני אנשים נעצרו בגלל החוק החדש מכיוון שהפגינו ברחובות והחזיקו פוסטר עם הכיתוב "להיות הומוסקסואל זה נורמלי".