סוף סוף זה קורה?

הערב תעלה סוף כל סוף "יום האם", אחרי תזוזות וביטולים שנמשכו שבועיים

"יום האם", ב' 21:50, ערוץ 2

מי שקורא את הטור הזה על בסיס יומי, מוזמן להסיר דאגה מליבו: אני לא הולך לכתוב בפעם השלישית על סדרה שטרם שודרה, במיוחד כשדעתי עליה לא הייתה טובה במיוחד כבר למן הפעם הראשונה. ובכל זאת: הערב תעלה סוף כל סוף, אחרי תזוזות וביטולים שנמשכו שבועיים - "יום האם", הסדרה החדשה של דניאלה דקל לונדון, בכיכובם של קרן מור, דרור קרן ואורלי זילברשץ. סביר להניח כי הרייטינג יהיה טוב, בטוח שהמשחק מצוין, כל היתר לא טוב מספיק. עדיין, כל ה"בוסט" שניתן על חשבונה ל"כוכב נולד" בשבוע שעבר, הופך אפילו את עצם השידור לסוג של חגיגה קטנה.

אנשים מוזרים

"הדלתות", ב' 23:25, "יס דוקו"

קשה לומר ש"הדלתות" היו הלהקה הטובה ביותר של שנות ה-60, אבל בהחלט ניתן לומר שהם היו אלו ששיקפו בצורה הטובה ביותר את המהפכה של העשור ההוא, בוודאי בכל מה שקשור לסקס, סמים ורוק. הם שיקפו את המהפכה, אבל גם את הדקדנטיות והסוף הנורא שלתוכו גססה המהפכה ההיא. ג'ים מוריסון, הסולן הכריזמטי של הלהקה, היה ונותר אחד מכוכבי הרוק הגדולים בכל הזמנים, והחבר הבכיר ביותר במועדון ה-27, זה שחברים בו לא מעט מוזיקאים גדולים, ביניהם ג'ניס ג'ופלין, ג'ימי הנדריקס, קורט קוביין ולאחרונה גם איימי וויינהאוס.

חברי הלהקה משחזרים בסרט הזה את נקודות המפתח בחייה, ואת עלייתו ונפילתו של מוריסון, כל הדרך מהילדות כבנו הממורמר של איש צבא ועד לבית הקברות פר ל'שז בפריז. וכאשר ברקע קטעים מהופעות חיות והפסקול משובץ במיטב להיטי הדורס, מה לנו כי נלין?

ההיסטוריה חוזרת

"מסעות הצלב, הסהר מול הצלב" חלק ב', ב' 22:55, ערוץ ההיסטוריה

אם נכונה האמרה שלפיה ההיסטוריה חוזרת על עצמה - בפעם הראשונה כטרגדיה ובשנייה כפארסה, הרי שאנחנו נמצאים צעד אחד לפני הפארסה, ועדיין כל זה טראגי מאוד, ועם זאת מעניין כל-כך, עד שאני מצטער ומתנצל על שהחמצתי את ההמלצה על הפרק הראשון ששודר במוצ"ש. כאילו לא חלפו אלף שנים, וכאילו לא למדנו כלום, מתרגשת עלינו, אולי, מלחמת גוג ומגוג בין נושאי הצלב לנושאי הסהר, ולנו אין אלא להתפלל, שגם אם תושג סולחה לבסוף, שלא ניטול בה חלק בתפקיד הכבש.