תחנת כוח ראשונה ל"חברת החשמל השנייה"

בדיון שנערך לאחרונה במינהל התכנון במשרד הפנים סוכם כי החברה תשלים בתוך חמש שנים את הליכי התכנון המפורט של שלוש תחנות כוח בהיקף כולל של 2,000 מגה-ואט

חברת תחנות הכוח הממשלתית החדשה איתרה כמה אתרים פוטנציאליים שמתוכם תבחר את האתר המועדף להקמת תחנת כוח ראשונה, כך נודע ל"גלובס".

לפי גורמי תכנון במשרד הפנים ובמינהל מקרקעי ישראל, מדובר בשלושה אתרים עיקריים שנבחנים בתיאום עם גורמי התכנון הממשלתיים - באזורי מטה יהודה, עמק חפר ורמת הנגב - ומבניהם ייבחר בשלב הראשון אתר אחד לתחנת כוח. בשלב זה מדובר על קידום תכנון ראשוני באתר ועל בדיקות היתכנות שבסיומן יוחלט אם להתחיל בהליכי אישורים סטטוטוריים.

בדיון שנערך לאחרונה במינהל התכנון במשרד הפנים סוכם כי החברה תשלים בתוך חמש שנים את הליכי התכנון המפורט של שלוש תחנות כוח בהיקף כולל של 2,000 מגה-ואט. לאחר שיושלמו הליכי התכנון והאישורים יוחלט אם תחנות הכוח יופרטו יישארו בבעלות המדינה. מדובר בהתקדמות משמעותית ראשונה של חברת תחנות ייצור החשמל שסבלה בשנתיים הראשונות לפעילותה מהיעדר תקציבים ומחבלי לידה ביורוקרטיים לא קלים.

חברת תחנות ייצור חשמל הוקמה מכוח החלטת ממשלה מיוני 2008 במטרה לקדם הקמת תחנות כוח חדשות. הצורך בחברה נולד לאחר שעל חברת החשמל נאסר להקים תחנות כוח נוספות (למעט במסגרת תוכניות חירום), על מנת שלא לאפשר לה לחזק עוד יותר את שליטתה המונופוליסטית בתחום ייצור החשמל.

ב-2010 מונה אלי דליצקי למנכ"ל החברה ואילן עמר ליו"ר. דליצקי (49) מילא בעבר תפקידים בכירים ברשות הנמלים והרכבות ושימש יד ימינו של המנכ"ל דאז עמוס עוזאני. דליצקי סירב להגיב.