דיווח: חיזבאללה ביצע תרגיל ענק - דימה כיבוש הגליל

מקורות בלבנון מדווחים שבמהלך סוף השבוע ערך ארגון החיזבאללה את התרגיל הגדול ביותר מאז הקמתו ■ מזכ"ל חיזבאללה פיקח בעצמו על האימון בהשתתפות עשרת אלפים חיילים. בנוסף דווח שבמקום נכחו גם קצינים ממשמרות המהפכה

אתר העיתון הלבנוני "ג'ומהוריה" מדווח שבמהלך סוף השבוע ערך ארגון חיזבאללה את התרגיל הגדול ביותר מאז הקמתו. על פי הדיווח, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצמו פיקח על התרגיל יחד עם קצינים ממשמרות המהפכה שהגיעו במיוחד מאיראן.

על פי הידיעה שהתפרסמה הבוקר, יותר מעשרת אלפים לוחמים, בהם חיילי יחידות העילית החדשות של חיזבאללה, תרגלו בבקעת הלבנון לחימה נגד טנקים ומסוקים. אותם חיילים גוייסו במהלך השנים האחרונות לשורות הארגון, ועברו סדרת אימונים למלחמה כוללת. על פי הדיווח רוב החיילים שהשתתפו בתרגיל נעים בטווח הגילאים שבין 16-20, וגוייסו אחרי מלחמת לבנון השנייה.

בכיר החיזבאללה שמצוטט בעיתון הלבנוני, טוען שלראשונה כוחות החיזבאללה לא תרגלו באימון רחב ההיקף רק מגננה נגד תקיפה ישראלית - הם גם דימו תקיפה וכיבוש של הגליל, פעולה שצפויה להתבצע בשטח ישראל.

העיתון מדווח שזו הפעם הראשונה בה נערך במדינה תמרון כל כך רחב בהשתתפות מספר חסר תקדים של לוחמים. על פי הפרסום, הקצינים האיראנים הבכירים שהגיעו לצפות בתרגיל, כבר חזרו למדינתם ולקחו עימם 2,000 לוחמים מיוחדים לסדרת אימונים נוספת באיראן.