שלי יחימוביץ': "נבחרי ציבור אינם רשאים לשחק במניות"

יו"ר האופוזיציה שאול מופז על בקשת נתניהו לבצע שינויים בתיק ההשקעות שלו: "נתניהו ער לסכנת הקריסה הכלכלית אם נתקוף באיראן"

התגובות במערכת הפוליטית לבקשתו של רה"מ נתניהו לאפשר לו לבצע שינויים בתיק ההשקעות הפרטי שלו לא איחרו לבוא, וזאת על אף שנתניהו חזר בו מבקשתו.

"מדובר בצעד תמוה שיש בו יותר מרמז על כוונותיו של ראש הממשלה", מסר יו"ר האופוזיציה ח"כ שאול מופז. "התנהלותו של רה"מ מעידה כי הוא ער לסיכונים העצומים לביטחון המדינה ואזרחיה ולסכנת הקריסה של הכלכלה הישראלית הנובעים מהחלטה נמהרת, מיותרת ולא שקולה, ללא תיאום ובניהול בלתי מושכל של הסיכונים המדיניים, הכלכליים והביטחוניים של תקיפה ישראלית עצמאית באיראן".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' סבורה כי "בקשתו של רה"מ מוועדת ההיתרים לעסוק בעצמו בתיק המניות שלו היא בקשה מגונה, גם אם ברגע האחרון חזר בו וחשש להביא את הדבר לדיון פומבי בממשלה. נבחרי ציבור אינם רשאים לשחק במניות, והפקדת התיק שלהם בנאמנות עיוורת, בידי אדם מקצועי, כמתחייב בחוק - מספיקה בהחלט לניהול חסכונותיהם. כל בר דעת מבין שרה"מ חשוף באופן עמוק ביותר למידע ביטחוני וכלכלי אשר יש לו השפעה דרמטית על ערכן של מניות ועל המסחר בבורסה בת"א ואפילו בבורסות העולם.

יתרה מזה, נתניהו יכול לחולל בעצמו תנודות בשוק בכוח החלטותיו, וחבל שאינו מבין את הפגם העמוק שבבקשתו. אם יש לו מידע חשוב מוטב שיחלוק אותו עם הציבור. כבר נחשפנו בעבר להתנהגות קלוקלת של הרמטכ"ל חלוץ אשר בעת ששלח את חיילי צה"ל לקרב שממנו רבים לא שבו, מצא זמן להתקשר לבנק ולמכור את מניותיו. הציבור הביע אז סלידה מכך, ובצדק. משבר האמון של חלקים גדולים בציבור עם נבחריו הוא עמוק גם כך. הרעיון שרה"מ יכריע גורלות ביד אחת, ובידו האחרת ישחק במניות - פוערת תהום עמוקה עוד יותר של אי אמון".

ח"כ יואל חסון (קדימה) ביקר גם כן את רה"מ ואמר כי "כוונת רה"מ לעסוק ולשנות את תיק ההשקעות שלו מוכיחה מעל כל ספק כמה נתניהו לא מאמין לעצמו, אינו קונה את התחזיות הכלכליות שלו עצמו וכמו תמיד דואג לענייניו לפני שדואג לצרכי הציבור. המציאות הכלכלית תחת שלטון נתניהו מעולם לא הייתה באמת טובה היא הייתה בעיקר אחיזת עיניים והצגה שנחשפת בתקופה זו ממש".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מדובר על מהומה על לא מאומה שנובעת אך ורק מרצון פוליטי לנגח את רה"מ. הדיון התקשורתי מוכיח עד כמה צדק רה"מ כשהודיע ביוזמתו למבקר המדינה שהנושא ידון רק עם הקמת הממשלה הבאה ולא כעת וזאת כדי למנוע פרשנויות מוטעות ומגמתיות".