הנפט צפוי להגיע ל-100 ד' השבוע; המומחים אומרים: למכור

לאור התחזקות הסופה הטרופית "אייזק" שצפויה לפגוע בתפוקת הנפט ממפרץ מקסיקו מעריכים בשוק כי המחיר יגיע עד ל-102 דולר לחבית - שיא ממנו ירד המחיר לאחר מכן

על אף שמחיר הנפט צפוי להגיע השבוע ל-100 דולר לחבית לאור התחזקות הסופה הטרופית "אייזק", מוחמים בתחום אומרים כי העלייה תהיה קצרה וממליצים למשקיעים למכור "לתוך הראלי". בינתיים יורד היום מחיר הנפט לאזור ה-95 דולר לאחר שכבר הגיע אל מעט מתחת ל-98 דולר, לאור אי הודאות שיוצרת הסופה.

הסופה הטרופית צפוייה לפגוע בהפקת הנפט לחופי מפרץ מקסיקו, והמרכז האמריקני לסופות הוריקן העלה את דרגתה ל-2 מתוך 5, עם רוחות של 170 קמ"ש. במפרץ מפיקים כחמישית מתפוקת הנפט של ארה"ב - 1.4 מיליון חביות ביום.

"הפוטנציאל הזה לשיבושים מגיע בזמן בו המחירים גם כך גבוהים. אלא אם כמות גדולה של נפט תצא מהשוק, יש סיכוי גבוה שארוע כזה לא ישפיע רבות לטווח הבינוני", כך אמר בראיון ל-CNBC ריק ספונר מ-CMC מרקטס, והוסיף כי האפסייד יגיע עד 102 דולר בשבוע הקרוב.

גם דומיניק שניידר, ראש מחלקת מחקר סחורות ב-UBS מסכים עם ההערכה הזו ומוסיף כי הוא "מחפש הזדמנות למכור ברמת החוזק הזו, עד למחיר של 102 דולר לנפט מסוג קרוד ו-120 דולר לברנט". ההמלצה שלו היא לחכות שהסערה תגיע ליבשה, דבר הצפוי ביום רביעי, ואז למכור.