יחימוביץ' יוזמת חוק: "לחשוף הונם של נבחרי הציבור"

לאחר שבקשת ראש הממשלה נתניהו לערוך שינויים בתיק ההשקעות שלו גררה ביקורת במערכת הפוליטית, הודיעה יו"ר מפלגת העבודה כי תקדם הצעת חוק שהניחה לפני שלוש שנים, שתחייב חשיפת הונם ונכסיהם של נבחרי הציבור

בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות שינויים בתיק ההשקעות האישי שלו, שבוטלה בסופו של דבר, גררה ביקורת חריפה במערכת הפוליטית, וכעת מקדמת יו"ר מפלגת העבודה הצעת חוק שתחייב "גילוי עניינים של נבחרי ציבור".

מטרתו של החוק היא לחשוף בפני הציבור את ענייניהם של נבחרי ציבור ושל מועמדים לכהונה כנבחרי ציבור, לשם מניעתו וחשיפתו של חשש מפני ניגוד עניינים וקידום אינטרסים אישיים על פני טובת הציבור בדומה לארה"ב. הדוח שיוגש מדי שנה, יועבר גם למשרד מבקר המדינה, שיוכל לקבוע כי במעשיו של אותו נבחר ציבור יש ניגוד עניינים.

"גילוי העניינים של נבחרי ציבור הוא הכרח בדמוקרטיה", הסבירה ח"כ יחימוביץ' בהודעה מטעמה. "לא רק שהציבור זכאי לדעת אם לנבחרים שלו יש אינטרסים נוספים אלא שהדבר גם יוצר אווירה נכונה ומראית עין של שקיפות וניקיון כפיים. גילוי של אינטרסים כלכליים הוא לא פגיעה בצנעת הפרט ואינו שייך לתחומים אישיים".

יו"ר העבודה הוסיפה כי "לאזרחים מן השורה מותר לדעת מה היקף רכושו והונו של נבחר הציבור, משום שלהכרעות רבות כמו בתחום המיסוי, השכר, הפנסיה, שוק ההון וכן הלאה- יש השפעה ישירה על קבוצות ספציפיות באוכלוסייה".