בנצי ליברמן לעובדים: "לא תשיגו הטבות מהאוצר"

מנהל מינהל המקרקעין הזהיר את ועד העובדים שאם לא תיושם הרפורמה במינהל בקרוב, דרישותיהם הכספיות עלולות שלא להיענות

במכתב שנשלח היום (ה') לעובדי מינהל מקרקעי ישראל, הזהיר המנכ"ל, בנצי ליברמן, את ועד העובדים שאם לא תיושם הרפורמה במינהל בקרוב, דרישותיהם הכספיות עלולות שלא להיענות.

"ככל שההבנות עם הוועד יתאחרו למועד, בו הממשלה והאוצר דנים על תקציב 2013 - כאשר מדובר על תקציב קשה העומד בסימן צמצומים וגזירות - קיים חשש כי לא ניתן יהיה להשיג מהאוצר את ההטבות שניתן אולי להגיע אליהם בתקופה הקרובה", כתב ליברמן במכתב שהגיע לידי "גלובס".

ליברמן קורא לוועד לחזור למו"מ, "לסיום מלא ומהיר של יישום הרפורמה... כדי שנוכל להקים את הרשות בהקדם ולהיטיב אתכם ועם הארגון, בתקווה שלא נפספס את חלון ההזדמנויות, שהינו מוגבל בזמן".

מטרת הרפורמה היא להפוך את המינהל לרשות מוכוונת שיווקי קרקע, על-ידי העברת זכויות בקרקע לחוכרים, ולפיכך היא כרוכה בצמצום כוח אדם ובשינויים ארגוניים.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי הוועד הארצי של המינהל בוחן אפשרות להכריז על סכסוך עבודה, משום שלטענתו ההנהלה מבצעת "שינויים מהותיים רחבי היקף, הפוגעים בעובדים".

מהוועד הארצי נמסר בתגובה: ההסכמים הקיבוציים לפרישה והעסקה מיום 18.5.11 מימשו את החלטת הממשלה להפוך את המינהל לרשות מכוונת שיווקי קרקע על ידי העברת הבעלות, שינוי מבני קולוסאלי ופרישה מרצון של 200 עובדים. העובדים ביצעו את חלקם, אך ההנהלה החדשה במקום ליישם את ההסכם ערכה שינוי מבני נוסף בעל השלכות תפקודיות ללא הסכמת העובדים תוך הצבת עובדות בשטח, נסיון להגדלת מיקור החוץ וגרימת נזק מתמשך לעובדים. לא די בכך שהקמת הרשות מעוכבת לצורך השינויים שיזמו, כעת מנסה ההנהלה להלך אימים ולכך לא ניתן יד. נוכח ההנהלות חסרת תום הלב לכאורה במו״מ תוך נקיטת צעדים חד צדדיים, ועד העובדים הארצי פנה לגורמים השותפים ואחראיים לקיום ההסכם ליטול חלק בישיבות אלה.