הקבלן האולימפי הרוויח 115 מיליון ליש"ט מלונדון 2012

הקונסורציום שהופקד על בניית הפארק האולימפי בבירת הממלכה, רשם הכנסות של 650 מיליון ליש"ט מהפרויקט: "משלם המסים קיבל תמורה לכסף שלו"

קונסורציום הקבלנים שהיה אחראי על בניית הפארק האולימפי בלונדון, CLM, גרף רווחים בשווי 115 מיליון ליש"ט מהפרויקט. כך מפרסם היום (א') עיתון "הסאנדיי טיימס".

בסך הכל, קיבל הקונסורציום מהרשות המבצעת של ממשלת בריטניה למשחקי לונדון 2012, או למעשה ממשלם המסים הבריטי, תשלומים בשווי 650 מיליון ליש"ט בגין המיזם האולימפי. זהו סכום הגבוה ב-250 מיליון ליש"ט לעומת זה שהבטיחה לקבלנים ב-2006 שרת התרבות לשעבר בממשלת בריטניה, טסה ג'ואל, שהסתכם ב-400 מיליון ליש"ט בלבד. הסיבה: CLM הצליח לעמוד ביעדי בונוסים שהוגדרו לו מראש, ובנוסף לקח על עצמו במהלך השנים עבודות נוספות.

CLM, שמורכב משלוש חברות קבלנים שונות, בנה עבור האולימפיאדה, בין היתר, את האצטדיון האולימפי, את הוולודרום ואת המרכז הימי.

מהרשות המבצעת הבריטית של משחקי לונדון 2012 נמסר בתגובה: "חשוב להבין שהעבודה של CLM לא היתה תוספת אופציונלית לאולימפיאדה, אלא חלק מהותי ממה שנדרש כדי לקיים אותה. אנחנו בטוחים שמשלם המסים קיבל תמורה לכסף שלו".