יו"ר ערוץ 10 אבי בלשניקוב: המדינה חייבת לסייע ל"מעריב"

(עדכון) - בתוך כך, המשנה ליועמ"ש אבי ליכט הצטרף לצוות שהקים האוצר לבחינת פריסת חובות ערוץ 10, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר

"המדינה חייבת לסייע ל'מעריב' גם בשעתו הקשה" - כך אמר היום (א') יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, באסיפת העובדים ראשונה, שנקבעה לאחר שמשרד האוצר הודיע על הקמת צוות בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, לבחינת פריסת החובות של ערוץ 10. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", היום צורף לצוות גם המשנה ליועמ"ש לעניינים כלכליים, אבי ליכט.

עובדי ערוץ 10 קיימו לפני זמן קצר אסיפת עובדים בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ונציגו של רון לאודר, אבי בלשניקוב, שקודם היום מסגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 ליו"ר דירקטוריון.

בתחילת דבריו פנה בלשניקוב לעיני והודה לו בשם כל העובדים על מעורבותו במשבר ערוץ 10. "זו הברכה הראשונה שלי בתור יו"ר דירקטוריון, אני מודה לך בשם כולנו".

בלשניקוב התייחס בדבריו לימים הקשים שעובדים על 'מעריב' וכן לסולידריות שהפגינו גופי תקשורת שונים כלפי ערוץ 10, ואמר כי "המאבק שלנו לא הסתיים עדיין. כשהתחלנו להיאבק קיבלנו סולידריות מגופי תקשורת".

"אנחנו רואים מה קורה לחברינו מרחוב קרליבך", אמר בלשניקוב בהתייחס ל"מעריב". "אין דבר כזה ש-2,000 עובדים מפוטרים. כמו שהמדינה נחלצת לסיוע למפעלים שונים, היא חייבת להיחלץ לסיוע גם ל'מעריב' בשעתו הקשה", אמר.

גם עופר עיני התייחס ל"מעריב" ולמתרחש בגופי התקשורת השונים ואמר "מדינה בלי הרבה כלי תקשורת חזקים היא מדינת עולם שלישי".

בתוך כך, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), החליט הבוקר לדחות במספר שבועות את הדיון שנועד למחר בוועדה בעניין המשבר בערוץ 10. זאת, לאחר ששר האוצר יובל שטייניץ הקים את הצוות המיוחד לבחינת הסדר התשלומים בערוץ 10, ולאחר שאריאל שוחח בנושא עם גורמים באוצר, עם שר התקשורת משה כחלון ועם מנכ"ל ערוץ 10.

"הדחייה נועדה לתת לצדדים ללמוד את הנושא לעומק ולהגיע להסדר שיציל את ערוץ 10", נמסר מלשכתו של ח"כ אריאל.