טורקיש איירליינס מסדרת לארדואן אימפריית ספורט

חברת התעופה הטורקית תיקח חסות על טורניר הגולף היוקרתי ביותר בעולם, שיתקיים על אדמת טורקיה ויבטיח 2.5 מיליון דולר לזוכה

הפעילות הדיפלומטית של טורקיה באמצעות אירוח אירועי ספורט גדולים נמשכת. אחרי שהביאו לאיסטנבול את טורניר המאסטרס לנשים בטניס ל-3 שנים, הצליחו הטורקים להביא הביתה גם טורניר גולף יוקרתי שייקרא World Golf Finals.

מי שתיקח חסות על הטורניר היא חברת התעופה טורקיש איירליינס, שממשיכה את ההשקעה המאסיבית שלה בתחום הספורט. בשנתיים האחרונות חתמה החברה הסכמי חסות עם קבוצות הכדורגל של ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד, היא הספונסרית של היורוליג, ובנוסף מעניקה אימוץ לטניסאית קרוליין ווז'נייאקי ולכוכב ה-NBA קובי בראיינט.

הטורניר, שיתקיים השנה בין 9-12 באוקטובר באנטליה וישתתפו בו כוכבי-על כטייגר וודס ורוי מק'לרוי, הוא חלק מקמפיין שנועד, על-פי הערכות, להכשיר את הקרקע של גופי הספורט הגדולים להעניק לטורקיה את אחד מהאירועים הגדולים בעולם - אליפות אירופה בכדורגל ב-2020, או המשחקים האולימפיים ב-2020. איסטנבול היא אחת משלוש המועמדות הסופיות (ביחד עם מדריד וטוקיו) לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2020. וההערכות הן שלפחות אחד משני האירועים ינחתו אצלה באותה שנה.

הטורקים הודיעו שישפכו סכומי כסף אדירים כדי להפוך את טורניר הגולף לאטרקטיבי בעולם. הפרס למנצח יעמוד השנה על 1.5 מיליון דולר וסך התקציב של הטורניר יסתכם ב-12 מיליון דולר. בשנה הבאה הבטיחו הטורקים למתג את הטורניר כ"טורניר העשיר בעולם", עם פרס כספי של 2.5 מיליון דולר לזוכה. נכון להיום, הפרס הכספי הגבוה ביותר בסבב הגולף עומד על 1.4 מיליון דולר.

הטורקים אירחו ב-2010 את אליפות העולם בכדורסל, את אליפות העולם באתלטיקה באולמות ב-2011, ומ-2005 מארחת איסטנבול מרוץ פורמולה 1 (שבוטל השנה) ומרוץ מוטו GP. ב-2005 אירחו את גמר ליגת האלופות.