"עלינו לקעקע את תדמית החזירים שדבקה באנשי הפרסום"

חברי איגוד הפרסום נפגשו אמש בניסיון לגבש כלים לשיפור תדמיתו של הענף ולהתמודדות עם המשבר הפוקד אותו ■ תוקם ועדה לגיבוש צעדים אופרטיבים

על רקע המשבר בענף הפרסום, התכנסה אמש (ב') אסיפת חברי איגוד הפרסום. הישיבה עסקה באמצעים העומדים בפני חברי הענף להתמודד עם אתגרים שונים המוצבים בפניו בימים אלה, בהם השחיקה הדרמטית ברווחיות המשרדים, הקיטון בהיקפי הפרסום ו"חוק עמלות היתר", שצפוי לעלות לדיון בכנסת לאחר הפגרה.

ל"גלובס" נודע, כי באסיפה הוחלט על הקמת ועדה שתעסוק בקידום מעמד ענף הפרסום. בוועדה ייקחו חלק אנשי הפרסום אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי; דודי שמעוני, מבעלי שמעוני-פינקלשטיין-ברקי; נבו כרמי, משנה למנכ"ל ביהושע TBWA; וירון מרחב, שותף בענבר-מרחב-ניסן.

תפקיד הוועדה יהיה לגבש בתוך תקופה קצרה הצעות אופרטיביות לפעילויות שיסייעו בקידום נושאים מקצועיים הקשורים למקצועות הפרסום והשיווק, מתוך מטרה לייצר ערך לענף הפרסום ולעוסקים בו.

"בראש ובראשונה עלינו לקעקע את תדמית החזירים שדבקה באנשי הענף", אומר גיא, "כי בניגוד למה שמקובל לחשוב היום, ענף הפרסום במצב מזעזע. יש משרדים שנמצאים ממש על סף סגירה ואחרים עובדים קשה מאוד כדי להתפרנס. עלינו להחזיר לשוק את ההכרה בערך של פרסום ועבודה על מותגים. יש מצב של מאקרו, שדחף את כל השוק בארץ למלחמת מחירים. זה גרר את היצרנים והמשווקים להתמקד בוואליו פור מאני - ונטייה לפרסום הארד סייל".

לדבריו, "התוצאה של זה, היא שהערך של בניית מותגים והשקעות לאורך זמן ירד ועם זה באה הדחיקה בערך הפרסומאי. אבל למרות הכול, עדיין יש מקום למותגים שיצדיקו ערך אמיתי שהוא לא רק מחיר. גם כל ההייפ סביב טכנולוגיה חדשה שהלך רחוק מדי, גרם למשווקים לחשוב שיש פתרונות קסם. כפרסומאים, מוטלת עלינו חובת ההוכחה שהדברים האלה מייצרים ערך מוסף שניתן לגבות עליו פרמיה".