הושלמו עבודות הפיתוח ושדרוג התשתיות במסוף אלנבי

במסגרת השדרוג הורחב אולם הכניסה ובוצע ניתוב שונה של נוסעים במטרה לקצר את זמני ההמתנה, הותקנו מערכות תאורה ומיזוג חדשות וכן מקומות ישיבה מרווחים באולם ההמתנה

רשות שדות התעופה (רש"ת), המפעילה את מסופי הגבול במדינת ישראל, השלימה את עבודות הפיתוח ושדרוג התשתיות במסוף אלנבי. במסוף - המשרת למעלה מ-1.5 נוסעים בשנה, ובעיקר פלשתינאים, ערבים ישראלים ואוכלוסייה ממדינות ערב - עברו אשתקד 1.67 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים. בין ינואר ליולי 2012 עברו במסוף, המשמש גם למעבר סחורות, 1.045 מיליון נוסעים בשני הכיוונים.

במסגרת השדרוג הורחב אולם הכניסה ובוצע ניתוב שונה של נוסעים במטרה לקצר את זמני ההמתנה, הותקנו מערכות תאורה ומיזוג חדשות וכן מקומות ישיבה מרווחים באולם ההמתנה. בנוסף הוצבו מסכי פלזמה, נקודות שתייה ומזנון וכן נרכשו שני רכבים המיועדים להסעת נכים במעבר הגבול הישראלי והירדני. מרש"ת נמסר כי בשנים 2012-2015 יש כוונה לתקצב את עבודות הפיתוח בכל מסופי הגבול המופעלים על ידה (אלנבי, נהר הירדן, טאבה, ניצנה ורבין) בכ-200 מיליון שקל, מתוכם כ-60 מיליון שקל לטובת פיתוח תשתיות וטכנולוגיות נוספות בגשר אלנבי.

שר התחבורה, ישראל כץ, יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דינגוט, וראש מינהלת המעברים ברשות הפלשתינאית, נזמי מהאדנה, חנכו היום (ג') את אולם הנוסעים החדש במסוף אלנבי.

במעמד החניכה אמר כץ כי האוכלוסייה הפלשתינאית העוברת במסוף איננה צריכה לשאת על כתפיה את כל הבעיות הפוליטיות של המזרח התיכון. "המטרה שלנו לתת יחס של כבוד לאוכלוסיה העוברת במסופי הגבול. שלום נמדד בפרמטרים של דו- קיום בסיסי ובחיים עצמם. השלום מתחיל מכאן, בחיים ובשיתוף פעולה בסיסי הקיים בין ישראלים, הירדנים והפלשתינאים". עוד אמר כי בהנחייתו משרד התחבורה מקדם תכנון של מערך רכבות ביהודה ושומרון. לדבריו, מדובר במערך רכבות על בסיס רכבת העמק והרכבת החיג'זית ההיסטורית. מערר רכבות שיוביל סחורות ונוסעים לגשר אלנבי וממנו לירדן הציר המתוכנן שבו תעבור המסילה תחילתו בנמל חיפה, בית שאן, שכם, רמאללה יריחו וגשר אלנבי. זוהי תכונית ותכנון כולל של רכבות ביהודה ושומרון שמבצע יחד עם המנהל האזרחי.