אלי ישי: "שמדינות אפריקה ידאגו לפליטים שתקועים בגבול"

שר הפנים בראיון בגל"צ: "המצב הכלכלי נהיה היום קשה מאוד - אני לא יכול לתת יד לפגיעה הקשה בשכבות החלשות" ■ "כל יום יהיו פליטים שתקועים שם. אם לא נהיה נחושים יהיו מיליון פליטים ומהגרי עבודה, והמפעל הציוני ייפגע"

"המצב הכלכלי נהיה היום קשה מאוד - אני לא יכול לתת יד לפגיעה הקשה בשכבות החלשות", כך אומר היום (ד') שר הפנים אלי ישי, בראיון בגל"צ. ישי התייחס לכוונת המדינה לבצע גזירות קשות במסגרת הניסיונות לסגור את הבור התקציבי, שייפגעו בעיקר בשכבות החלשות ובמעמד הביניים.

"צריך למצוא חלופות לקיצוצים האלה - למרות הבור בתקציב, לא אוכל להשלים עם הגזירות הקשות. אני מכיר את תקציבי המדינה - כשרוצים, אפשר למצוא חלופות ולא ליפול על השכבות החלשות", לדברי ישי. תקציב סביר חייב לכלול גזירות, אבל לא אוכל להשלים עם כולן, ובדיוני התקציב הרשמיים נציע חלופות".

בנושא הפליטים האריתראים שכלואים בשבוע האחרון בגבול ישראל מצרים, ישי אמר כי "קשה לי לראות את התמונות האלה, אבל מי שצריך לקבל החלטה קשה זה אני, ואם לבחור בין טובת המדינה, האזרחים והביטחון - אני אבחר שיהיה גדר, שפליטים לא ייכנסו לישראל ויחזרו לארצם".

מדובר בקבוצה של כ-20 פליטים מאריתריאה שניסו להגר לישראל מכיוון מצרים ונעצרו ע"י כוחות צה"ל. הפליטים "תקועים" בין חלקי גדר הגבול בלי אפשרות להיכנס לשטחי ישראל, וגם בלי אפשרות לחזור לארצם מחשש שייתנכלו להם. לפי דיווחים, הפליטים לא מקבלים מזון, ומקבלים מים במשורה.

לדברי שר הפנים, "כל יום יהיו פליטים שתקועים שם. אם לא נהיה נחושים יהיו מיליון פליטים ומהגרי עבודה, והמפעל הציוני ייפגע. חייבים לפעול ביד קשה וברורה - גדר ומתקני שהייה והחזרה מרצון של המהגרים. שאותן מדינות באפריקה יבואו וידאגו להם. זו החלטה קשה וכואבת, אבל היא הכרחית לטובת מדינת ישראל והמפעל הציוני", אמר ישי.

בסוגיית איראן, למרות שנשאל מספר פעמים, שר הפנים סירב להתייחס ורק אמר כי "חייבים לחזור לתקופה שלא היו דיבורים ופטפטת בנושא הרגיש הזה. השתיקה יפה לדברים מהסוג הזה".