ארקין ממשיך לחסל החזקתו בפריגו: מכר מניות ב-49 מ' ד'

ירד להחזקה של 4.9%, וחדל להיות בעל עניין ■ עד כה מכר ארקין מניות פריגו ב-303 מיליון דולר

לפני למעלה משנה פרש מורי ארקין מדירקטוריון פריגו . ברגע שזה קרה היה ברור כי הוא ימשיך לממש את מניותיו בחברה, ויעשה זאת הרחק מהרדאר התקשורתי. על אחת כמה וכמה כששיעור החזקתו בחברת התרופות יירד מתחת לרמה המחייבת דיווח - 5%.

וכך אכן קרה. ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי במהלך פברואר ומארס האחרונים מימש ארקין מניות של פריגו תמורת 49 מיליון דולר בקירוב, וירד להחזקה של 4.9%. כאמור, מרמת ההחזקה הזו הוא כבר אינו מחויב לדווח על כל תנועה שהוא עושה במניות פריגו.

במסגרת המימוש בפברואר ובמארס, מכר ארקין 464,709 מניות לפי מחירים שנעו בין 101.15-107.03 דולר. מניית פריגו, נזכיר, רשמה מהלך עליות לא קטן במהלך השנים האחרונות, והחברה נסחרת כרגע לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר - עלייה של 24% בשנה האחרונה.

כפועל יוצא, ההחזקה שנותרה לארקין בחברה שווה כרגע 503 מיליון דולר, וזה כנראה אומר שארקין יגדיל את נזילותו, לפחות כל עוד ימשיך למכור בעתיד מניות של פריגו.

בין הישראלים העשירים ביותר

ארקין היה איש אמיד עוד לפני שמשפחתו מכרה את אגיס, חברת התרופות שבנתה, לפריגו האמריקנית, אך מכירתה היא זו שלמעשה הפכה אותו למיליארדר כבד. כיום הוא אחד מהמיליארדרים הישראלים הבודדים שיש בעולם, ובמקביל הוא גם אחד מאנשי העסקים היותר נזילים בארץ.

ארקין (58), קיבל עם מכירת פריגו 187 מיליון דולר במזומן, ועד כה מכר מניות של החברה תמורת 303 מיליון דולר. מה שנותר לו בחברה שווה, כאמור, "על הנייר" 503 מיליון דולר, ולכן, בשקלול רווחיו מהשקעתו בחברת התקשורת בזק, התמורה שקיבל ממניות אגיס שמכר בעבר הרחוק יותר, שכר ודיבידנדים - ארקין שווה כרגע לפחות 1.2 מיליארד דולר. סכום זה מקנה לו מקום של כבוד בין 20 המיליארדרים הישראליים הגדולים בעולם.