נועם גרשוני לאחר הזכייה: "שמח שבזכותי השמיעו את התקווה"

הטניסאי הישראלי נועם גרשוני, טייס המסוקים לשעבר שנפצע במלחמת לבנון השנייה וריגש הערב מדינה שלמה כשזכה במדליית הזהב ומירר בבכי על דוכן המנצחים, מספר כי לא ציפה להתרגש כל-כך

הטניסאי הישראלי נועם גרשוני, טייס המסוקים לשעבר שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה, ריגש רבים כשעלה הערב על הפודיום ומירר בבכי עם הישמע נגינת התקווה. בשיחה עם חדשות 2 הוא מספר על התחושות שהציפו אותו עם עלייתו על דוכן המנצחים: "לא ציפיתי להתרגש כל כך".

נפצעתי בצבא, נתתי את הגוף שלי למדינה, ואני שמח לייצג את המדינה", ציין גרשוני הנרגש דקות לאחר הזכייה ההיסטורית. "אני גאה להיות ישראלי, ושמח שבזכותי השמיעו את התקווה מול כל כך הרבה אנשים".

את המשחק פתח גרשוני בסערה והביס את המדורג ראשון בעולם בשתי מערכות בלבד בתוצאה 1:6, 3:6. גרשוני זכה כבר במשחקים הנוכחיים בלונדון במדליית הארד במסגרת טורניר הזוגות יחד עם שותפו שרגא ויינברג. מדובר בהישג השיא של המשלחת הישראלית במשחקים הנוכחיים.

"וואו, זאת הרגשה מדהימה, אני לא ציפיתי לכזה דבר, גם לא ציפיתי להתרגש כל כך על פודיום, ובטח כשהשמיעו את התקווה", סיפר. היום ייערך טקס הסיום וגיבור המשלחת הישראלית יהיה כמובן גרשוני. יותר מכל ספורטאי אחר הוא הדגים השבוע את כוח הספורט, כוח האדם ואת הדרך הארוכה שיכולה להיות גם קצרה, מקרב על החיים - אל גג העולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הטניסאי לאחר זכייתו וסיפר לו על התרגשותו הרבה מההישג. "מדינת ישראל מחבקת אותך על ההישג האדיר. אתה מסמל את ניצחון הרוח האנושית על הקשיים שהמציאות בה אנו חיים יוצרת. זה זהב לך וזהב למדינה", דברי נתניהו.

נשיא המדינה שמעון פרס טלפן גם הוא ללונדון ובירך את הזוכה. "נועם, הבאת הפתעה מרגשת למדינה ולעם. הוכחת שאתה טוב במגרש בדיוק כפי שאתה מוצלח ברקיע - מוכשר מאפאצ׳י ועד טניס. אנו מתגאים היום בדרכך ובהישגיך".

אפילו שר הביטחון אהוד ברק מיהר לברך: "פציעתך במלחמת לבנון השנייה, החלמתך והישגך המצוין היום הם ביטוי לעוז רוחך ומקור השראה לרבים", ציין ברק.