ביהמ"ש: פיצוי של 22 אלף שקל למנצ'סטר יונייטד בגין מוצרים מזויפים

המחוזי בנצרת קבע כי חברת ביג זול הישראלית תפצה את ‎‎מועדון הכדורגל האנגלי בגין יבוא מוצרים מזויפים הזהים למוצרי מנצ'סטר יונייטד עד כדי הטעיה

‎‎מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר יונייטד הוא אחד ממועדוני הכדורגל האהודים, המצליחים והעשירים בעולם, והוא נסחר בבורסה של ניו-יורק לפי שווי של 2.07 מיליארד דולר. לסכום הדמיוני הזה יתווסף בקרוב סכום צנוע בהרבה של 22 אלף שקל, שאותו תשלם חברה ישראלית שמכרה מוצרים מזויפים הזהים לסימני המסחר של היונייטד.

היום (א') פסק סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, על דרך הפשרה, כי חברת "ביג זול ישראל 1997", מנהליה ובעליה, ישלמו ליונייטד 22 אלף שקל, בגין יבוא המוצרים הזהים למוצרי מנצ'סטר יונייטד עד כדי הטעיה.

‏לפי פסק הדין, ביג זול, בעלת רשת סניפי שיווק מזון ומוצרי צריכה באזור הצפון, ייבאה לישראל כ-2,000 מוצרים מזויפים שנחזו להיות מוצרים של מנצ'סטר יונייטד. בין היתר ייבאה החברה כ-120 כדורירגל וכ-1,800 גרביים שנשאו את סמלים (סימני מסחר) הזהים או דומים עד כדי הטעיה לסימני המסחר של מנצ'סטר יונייטד.

‏תחילת הפרשה לפני מספר חודשים, אז המוצרים המזויפים נתפסו על-ידי רשויות המכס בחיפה ועוכבו על-ידן. בהמשך מסרו הרשויות ליונייטד ולחברת וואי.פי.אל - ידיעות הוצאה לאור וזכיינות, הזכיינית הבלעדית המשווקת את מצרי המועדון לישראל, את דבר התפיסה, והן הגישו תביעה נגד החבריה ובעליה.

הנתבעים טענו כי המוצרים מעולם לא הוזמנו על-ידם, ולמעשה שורבבו להזמנה ללא ידיעתם על-ידי הספק הסיני, ממנו ייבאו את המוצרים. מאידך, התובעות טענו כי בהתקשרות עם הגורם הסיני המתווך, אין כדי להסיר את האחריות מביג זול.

‏תוך כדי ניהול התביעה הושמדו המוצרים המזויפים, וביג זול נשאה בעליות ההשמדה בסך כ-8,000 שקל. בנוסף, בית המשפט הוציא צו האוסר על ביג זול ובעליה מלייבא מוצרים דומים בעתיד. ‏‎‎‏