בימין חוגגים: הממשלה אישרה הסבת מכללת אריאל לאונ'

רה"מ בנימין נתניהו: "חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת, אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

בימין חוגגים: הממשלה אישרה הבוקר את הסבת מכללת אריאל לאוניברסיטה. בהמשך להחלטה, יושלמו בקרוב ההליכים הנדרשים של המכללה על מנת לעמוד בתנאים האקדמיים. על פי החלטת הממשלה, "הממשלה קובעת כי היא רואה חשיבות לאומית בהסבת המרכז האוניברסיטאי יו"ש באריאל לאוניברסיטה ומנחה לנקוט בפעולות הדרושות לצורך קבלת החלטה בדבר אישור החלטת מל"ג יו"ש, וזאת בכפוף לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה".

שר החינוך, גדעון סער, ציין כי הדיון בממשלה הוא שלב נוסף בתהליך לאחר החלטת מל"ג יו"ש מחודש יולי להסבת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, שהתקבלה ברוב גורף. עוד ציין השר סער, כי מל"ג יו"ש קבע את עמדתו על יסוד חוות דעת של פרופסורים מאוניברסיטאות המחקר הקיימות, כי המרכז האוניברסיטאי באריאל עמד בכל התנאים והיעדים האקדמיים שהוצבו לו וכי הוא ראוי לקבל הכרה קבועה כאוניברסיטה.

"אני מאמין בכל ליבי כי הקמת אוניברסיטה שמינית תעצים את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. למרבה הצער האוניברסיטאות התנגדו גם בעבר להקמת אוניברסיטאות נוספות, כגון אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בר אילן וכך גם התנגדו למהפכת המכללות. בראייה רחבה- הן שגו אז והן שוגות היום", אמר סער.

בימין מיהרו לברך על ההחלטה. שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, הזכיר כי ההחלטה להפוך את המכללה לאוניברסיטה מעוגנת בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו. "כל הניסיונות להכשיל את המהלך, מסיבות אידיאולוגיות או אחרות, לא יצליחו. יש מקום להקמת אוניברסיטה נוספת ויש מקום להקים אותה באריאל. ישראל ביתנו תמשיך לפעול לחיזוק ההשכלה הגבוהה ולחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר ליברמן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך אף הוא ואמר במהלך הדיון כי "חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת במדינת ישראל, חשוב שתהיה אוניברסיטה באריאל. אני אוהב לפרוץ מונופולים וקרטלים בכל תחום, וזה אחד התחומים. אני לא חושב שמספיק שלמדינת ישראל יהיו שבע אוניברסיטאות, שלא נוספת עליהן אוניברסיטה נוספת אחרי 40 שנה. אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והיא תישאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי כמו שאר גושי ההתיישבות. אישור האוניברסיטה באריאל הוא חלק מסדרת הפעולות שאנחנו עושים במטרה לחזק את ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל וההחלטה הזאת מבטאת את האמון שלנו ברמה האקדמית באריאל".

יו"ר הקואליציה ויו"ר שדולת ארץ ישראל ח"כ זאב אלקין, אמר כי "ההחלטה זו עושה צדק אקדמי ומוסרי עם מוסד זה שעמד בכל הקריטריונים המקצועיים שהציב בפניו המל"ג וגם מעבירה מסר חשוב ביותר שאריאל לתמיד תשאר חלק ממדינת ישראל".