"פייננשל טיימס": דירה במגדל בת"א - "השקעה סולידית"

העיתון הכלכלי המוביל פרסם בסוף השבוע כתבה המהללת את מגדלי היוקרה בת"א וטען כי הם "מספקים הזדמנות השקעה סולידית באחת מהכלכלות המפותחות המעטות שלא נפגעו מהמשבר הכלכלי העולמי" ■ והחסרונות?

מגדלי המגורים החדשים שקמים בתל אביב "מספקים הזדמנות השקעה סולידית באחת מהכלכלות המפותחות המעטות שלא נפגעו מהמשבר הכלכלי העולמי", מהלל כותב מאמר על שוק הנדל"ן של תל אביב, שפרסם בסוף השבוע העיתון הכלכלי מהמובילים בעולם, ה-Financial Times.

בכתבה שכותרתה "הדרך היחידה היא למעלה" - המבטאת את הצורך בבנייה לגובה, עם קריצה למחירי הדירות - משבח ה"פייננשל טיימס" את הנדל"ן התל אביבי, לרבות מגדלי אקירוב, מאייר, YOO, רוטשילד 1, Sea One, מגדלי פארק צמרת, גינדי-תל אביב והרברט סמואל. הכותב מסביר כי "משום שהרבה דירות נמכרות שנים לפני השלמת הבנייה, משקיעים יכולים למכור ברווח ניכר, עוד לפני שהדירה נמסרת להם".

על מגדלי אקירוב נכתב שהמחיר למ"ר זינק מ-6,000 דולר ל-15 אלף דולר בתוך שנים ספורות; כדוגמה, מביא כותב המאמר את שר הביטחון אהוד ברק, שמכר את דירתו במגדלי אקירוב במחיר הגבוה פי שלושה ממחיר הקנייה, וקורא לעסקה "אקזיט מעורר קנאה".

לדברי ה"פייננשל טיימס", השקעות נדל"ן מסוג זה משקפות את המצב הטוב של כלכלת ישראל שבצמיחה (אם כי מואטת), עם שיא של השקעות זרות, ושיעור אבטלה נמוך. "התחזית הפיסקאלית נותרת חיובית", לשון המאמר.

יש גם חסרונות

מדוע כדאי להשקיע בדירת יוקרה? "המתקנים והאבטחה הם כמו במלון, מרבית המגדלים נמצאים בשכונות מובחרות, המלאי עדיין מצומצם (15 מגדלים) והמחירים ממשיכים לעלות", נכתב במאמר.

מנגד, החסרונות הם "ההאטה במחירי הדירות בתל אביב עשויה להימשך; כמה מהמשווקים מתמחרים את הדירות במחירים גבוהים מדי; ולא ניתן להתעלם מחוסר היציבות האזורי, מעזה ועד איראן".

ולסיכום, מה ניתן לקנות בתל אביב ב-100 אלף דולר? "כלום", כותב ה"פייננשל טיימס". ובמיליון דולר? דירת 80 מ"ר בקומה התשיעית של מגדלי אקירוב.