רה"מ נתניהו: "משוחחים עם ארה"ב על קביעת קו אדום"

נתניהו התראיין הלילה לטלוויזיה הקנדית כהוקרה על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם איראן והודה כי ישראל מקיימת מגעים עם ארה"ב לקביעת נקודת האל-חזור

הלחץ הדיפלומטי על טהראן נמשך: ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (א') ריאיון בלעדי לרשת הטלוויזיה הקנדית CBC כהוקרה על ההחלטה לניתוק הקשרים הדיפלומטים עם איראן, והודה כי מתקיימים מגעים עם ארה"ב לקביעת "קו אדום ברור" לשלטונות בטהראן. "אנחנו משוחחים על כך עם ארה"ב", ציין נתניהו.

בסוף השבוע האחרון הודיעה קנדה על ניתוק הקשרים הדיפלומטים עם איראן וכי הדיפלומטים הקנדים בטהראן יעזבו את המדינה ויחזרו לארצם בתוך ימים. ראש הממשלה נתניהו ביקש להודות למקבילו הקנדי על המחווה ושיבח אותו בריאיון הטלוויזיוני. "אני חושב שתהיה לכך השפעה גדולה, אני מעודד עמים נוספים לנהוג כך".

נתניהו, שמנסה בתקופה האחרונה להפעיל לחץ על הנשיא האמריקני בנושא, הדגיש כי איראן ממשיכה להתקדם בעקביות לעבר השגת יכולת גרעינית. "איראן לא תעצור אם היא לא תראה נחישות מהמדינות הדמוקרטיות בעולם וקו אדום ברור, ברגע שנבסס קו כזה, הסיכוי יגבר לכך שלא נצטרך לפעול אחרת", ציין נתניהו.

"אנחנו משוחחים על העניין עם ארה"ב, הנושא אינו הסנקציות או הצעדים הננקטים, מדובר בקביעת קו שאיראן לא תוכל לעבור בתכנית הגרעין", הדגיש ראש הממשלה נתניהו. "אני חושב שאם האיראנים יראו את זה, הם עשויים לעצור ולחשוב לפני שיחצו את הקו הזה".