עד המדינה בהולילנד: "העברתי שוחד גם לצ'יץ'"

(עדכון) - לטענת עד המדינה בהולילנד, בהיותו מנכ"ל אזורים סיפק לשלמה להט רכבים שכורים ומכשירים קשר תמורת קידום בנייה ■ אשתו של להט: "שקר נתעב"

"דיברתי אמת ואני דובר אמת. אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי", כך הבהיר ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, בחקירתו הנגדית, שנמשכה היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זאת, בתגובה לניסיונו של עו"ד גיורא אדרת, סנגורו של הלל צ'רני, יזם פרויקט הולילנד, לעמת אותו עם סתירות בין דברים שאמר במשטרה בנוגע להעברות כספי השוחד לכאורה לצורך קידום הפרויקט, לבין דברים שאמרו נחקרים אחרים בפרשה.

אתמול (ב') טען ש"ד בעדותו כי גם בעבר השתמש בשוחד כדי לקדם פרויקטים של בנייה. בין היתר העיד כי הוא שיחד בעבר ב"שוחד פוליטי" את ראשי עיריית תל-אביב, יהושע רבינוביץ ז"ל ושלמה להט (צ'יץ').

היום פירט ש"ד כי בעת שהיה מנכ"ל אזורים הוא דאג לספק ללהט, שכיהן אז כראש עיריית תל-אביב, מכשירי קשר ומכוניות שכורות, בתמורה לסיועו בקידום בנייה בשיכון בבלי ובדיזנגוף סנטר.

"אני לא זוכר את הסכום המדויק. מימנתי לו, לפי בקשתו, 15 רכבי 'אוויס' ו-100 מכשירי קשר ליום אחד. היה ידוע שמדובר בהוצאה מיוחדת לפוליטיקאים", העיד.

אשתו של להט, זיוה, מסרה בתגובה כי "הכול שקר נתעב. דיזנגוף סנטר היה קיים לפני שצ'יץ' היה ראש העיר. עוד מתקופת רבינוביץ, שגם הוא היה ראש עיר ללא רבב", וכי להט כלל לא היה בקשר עם ש"ד בכל תקופות כהונתו.

לגבי רבינוביץ ז"ל, ש"ד טען כי כשהיה סמנכ"ל חברת רסקו הוא דאג לביצוע עבודות ציבוריות שביקש רבינוביץ, ובתמורה זכתה רסקו בבניית גשרים והרחבה של שדה התעופה שדה דב בשנות ה-60 וה-70.

גם שמו של יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, עלה בדיון. לדברי ש"ד, הוא העביר בשנת 2000 לרב עובדיה יוסף כ-350 אלף שקל דרך מוסדות ש"ס. "זאת הייתה תרומה שנתתי למימון הוצאות המשפטיות של אריה דרעי", אמר. "אחר-כך ניגשתי לדרעי ושאלתי 'למה אף פעם לא אמרת לי תודה', ואז התברר לי שח"כ יאיר פרץ גנב את הכסף, והוא לא הגיע לאריה".

מסלול השוחד

ש"ד גם פירט כיצד חולקו 9 מיליון שקל, שהועבר לטענתו מיזמי הולילנד באמצעותו לאישי הציבור.

לדבריו, "נתתי כ-1.5 מיליון שקל לאהוד אולמרט; כ-350 אלף שקל עד 400 אלף שקל לשולה זקן; כ-2.5 מיליון שקל לארגון יד שרה (לפי הנטען, לבקשת אורי לופוליאנסקי - ח' מ'); למתי חוטה 1.4 מיליון שקל, בין 600 ל-700 אלף שקל למוסדות של אברהם פיינר; 350 אלף שקל לבן-ציון קריגר ו-600 עד 700 אלף שקל, שזו הייתה תרומה של 'שלח לחמך' למוסדות ש"ס, לרב עובדיה יוסף, לקרן החינוך של הרב".

ליברמן מכחיש: "לא אמרתי לש"ד שאולמרט מושחת"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הכחיש היום דברים שייחס לו אתמול עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, בעדותו. ש"ד העיד כי ב-1994, קודם שהחל לשחד את אולמרט כדי לקדם את פרויקט הולילנד, אמר לו ליברמן, שהיה אז, לדבריו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי "אולמרט הוא מושחת".

לדברי ליברמן, "דבריו של ש"ד בנוגע לדברים שכביכול אמרתי לו אינם נכונים לחלוטין. בשנת 1994 כלל לא הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה. נכנסתי לתפקיד רק ביולי 1996. בכל תקופתי בתפקיד לא פגשתי את ש"ד אפילו פעם אחת. הפעם היחידה בה פגשתי את האיש הייתה באופן אקראי בלובי בבית-מלון, שם מישהו הציג אותו בפניי. מעולם לא אמרתי לו דבר על אולמרט".

"שיאים חדשים של שקר"

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר: "מדובר בעד מדינה ששובר כל פעם שיאים חדשים עם שקריו, ובכל פעם שתופסים אותו בשקר, הוא נחלץ ממנו על-ידי המצאת שקר חדש גרוע מקודמו.

"במקום להשמיט ולזרוק בוץ לכל הכיוונים ולפגוע באנשים חפים מפשע, ראוי היה שיישב הוא על ספסל הנאשמים וייתן את הדין על מעלליו לאורך השנים.

"מיום תחילת הפרשה ועד היום הצהיר אולמרט בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, וסיפורי אלף לילה ולילה של עד המדינה לא ישנו עובדה זו".

כספי השוחד
 כספי השוחד