הממונה על השכר: מנכ"ל רשות השידור הטעה

קובי אמסלם טוען כי יוני בן-מנחם הטעה את חברי מליאת רשות השידור באומרו כי אמסלם אישר את מינויו של זליג רבינוביץ' לתפקיד יו"ר צוות הרפורמה ברשות

קובי אמסלם, הממונה על השכר במשרד האוצר, טוען כי מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, הטעה את חברי מליאת הרשות באומרו כי אמסלם אישר את מינויו ואת תקינות מינויו של עוזר המנכ"ל זליג רבינוביץ' לתפקיד יו"ר צוות הרפורמה ברשות השידור.

בעקבות כך, אמסלם מבקש מיו"ר הרשות אמיר גילת כי הדברים יובאו לידיעת חברי המליאה, וכי יתקיים דיון מחודש.

יצוין כי מנהל הרפורמה ברשות השידור צפוי להיות אחד מבעלי התפקידים המשמעותיים ברשות.

"מעיון בפרוטוקול הדיון במליאת רשות השידור מיום 24.7, הופתעתי לגלות מספר אמירות של מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, לכאורה בשם הממונה על השכר, לפיהן מינויו של רבינוביץ' כראש צוות הרפורמה אושר על-ידי הממונה על השכר, שאף בדק את תקינות מינויו", כתב עו"ד אמסלם במכתב חריף שהועבר בין חברי מליאת רשות השידור.

"יוער כבר בהתחלה", מוסיף אמסלם, "כי דברים אלה הינם למצער לא מדויקים, ודאי שלא נאמרו בידיעתי או בהסכמתי".

לדברי אמסלם, דבריו של בן-מנחם סותרים גם את תגובת המדינה בבית הדין בירושלים בעניינו של רבינוביץ', ולפיה "הממונה על השכר אינו מוסמך להתערב בהליכי המינוי או תקינותו, ועניינו מוגבל לנושאי שכר בלבד".

אמסלם מוסיף עוד כי בבית הדין הבהירה המדינה באופן פרטני לגבי רבינוביץ', "באופן שאינו משתמע לשתי פנים", כי עליו להתייחס למינוי רק בהיבט השכרי.

אמסלם צירף למכתב את התייחסותו של קודמו בתפקיד, אילן לוין, לתקינות המינוי של רבינוביץ', שבו הועלו תהיות קשות באשר לאופן המינוי ותקינותו.

"מכל השתלשלות האירועים עולה חשש כבד כי בקשת הרשות לתשלום שכר ברמה של 90% משכר מנכ"ל למר רבינוביץ' כמרכז הרפורמה, אינה מבוססת על אדנים מוצקים. לא פורט מכל פניותיכם מהי השכלתו, מהו ניסיונו הניהולי, מהי מידת התאמתו לשמש בתפקיד, למרות בקשותינו בעניין זה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הדברים אינם מדויקים בעליל, אך ממילא אין הרשות מתייחסת להתכתבויות בתוך ומחוץ לרשות, קל וחומר בנושאים פרסונליים".

ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.