חסן נסראללה: "נרדוף את מי שפגע בנביא מוחמד"

לאחר שאתמול קרא להמונים לצאת לרחובות ולמחות נגד הסרט המלגלג על האיסלאם, יצא חסן נסראללה מהבונקר ומאשים את המערב ביצירת הסרט ■ "מוחמד הוא שליח האל - ומוות לישראל", קרא נסראללה לעבר ההמון המשולהב

להר הגעש בלבנון מוסיף היום ארגון חיזבאללה חומר בעירה נוסף. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, יצא אל ההמון בהפגנה בביירות נגד הסרט "תמימות האיסלאם" ששם ללעג את הנביא מוחמד. ההמונים יצאו לרחובות למען "שמירה על ערכי הדת".

נסראללה, שלא נוהג לצאת מהבונקר בו הוא שוהה מאז מלחמת לבנון השנייה, קרא לפעילי חיזבאללה ולעולם המוסלמי כולו: "צאו לכמה שיותר הפגנות, רק ככה ננצח". אלפי פעילי חיזבאללה שהגיעו להפגנה קראו "מוות לישראל ומוות לאמריקה".

ארה"ב צריכה להבין שאם הסרט הזה ישודר במלואו, התוצאה תהיה אסון", סיכם נסראללה שבחר בסיום דבריו לחזק את תומכיו, "הנביא מוחמד אוהב אתכם ואתם אוהבים אותו. אנחנו צריכים להמשיך במאבק".

ממשלת איראן תאתר את העומדים מאחורי הסרט הלועג לנביא מוחמד, כך טוען היום בכיר בממשל בטהרן. סגן הנשיא האיראני רזה רחימי אמר היום לתקשורת המקומית כי "הממשלה של הרפובליקה האסלאמית מגנה את הפעולה הלא ראויה והפוגענית הזו".

רחימי הוסיף: "הממשלה כמובן תחפש, תאתר ותרדוף אחר האשם, שהעליב מיליארד וחצי מוסלמים ברחבי העולם". גורמים רשמיים בממשלה טענו כי על ארה"ב להביע התנצלות בשם כל העולם המוסלמי על הספר, וכי מבחינתם מדובר בהמשך פעילות המערב נגד הדמויות הקדושות לאיסלאם.