צרפת מתכוננת למהומות: תסגור 20 שגרירויות בעולם

(עדכון) - המגזין הסאטירי צ'ארלי הבדו פרסם איורים לא מחמיאים של הנביא מוחמד - באחד מהם מוצגים אחוריו ■ אתר האינטרנט של המגזין קרס ונחסם לגלישה ■ חשש ממהומות זעם מצד המוסלמים

צרפת תסגור שגרירויות ובתי ספר מטעמה בכ-20 מדינות ביום שישי, בשל חששות מתגובה עוינת לפרסום של קריקטורת הנביא מוחמד היום בשבועון הסאטירי הצרפתי צ'ארלי הבדו.

למרות החשש מהתלקחות בעולם המוסלמי, פרסם הבוקר צ'ארלי הבדו את הקריקטורות של הנביא מוחמד. המגזין, שמקדיש את המהדורה של היום לאירועים האחרונים בעולם המוסלמי, הציג איורים לא מחמיאים של הנביא שבאחד מהם מוצגים אחוריו.

בשער פורסמה תמונה של יהודי חרדי בכיסא גלגלים נדחף על ידי הנביא שאומר אסור לצחוק . על פי הפרסומים בצרפת, בעמודים הפנימיים מצויר הנביא גם בעירום ובאולם הקולנוע כשהוא מציג את אחוריו. אתר האינטרנט של המגזין קרס הבוקר ונחסם לגלישה.

לאור המהומות האלימות שפרצו בשבוע האחרון סביב הסרט השנוי במחלוקת "תמימותם של המוסלמים", הזהירו גורמים מוסלמים את ההנהגה בצרפת "לא לאפשר פרסום של פרובוקציות".

שר החוץ הצרפתי גינה את הפרסום

הממשלה הצרפתית ביקשה לגלות איפוק לאור הפרסום והורתה להגביר את האבטחה סביב מוקדי הממשל ומערכת המגזין הסאטירי, שכבר הוצתה בנובמבר אשתקד לאחר שפרסמה קריקטורה של מוחמד. הממשל הצרפתי גם זוכר את האירועים ב2005, אז נהרגו 50 בני אדם ברחבי העולם במהומות שפרצו לאחר שמאייר דני צייר את הנביא המוסלמי באור לא חיובי.

שר החוץ הצרפתי, לורין פביוס גינה את פרסום הקריקטורה וראש ממשלת צרפת ז'אן מארק איירו כתב בהצהרה שפרסם: "באווירה הנוכחית, אני רוצה לגנות את חוסר הנוחות שלי מהפרסומים, ואני מבקש מכולם לגלות איפוק".

בצרפת חיה הקהילה המוסלמית הגדולה ביותר באירופה ועוד לפני פרסום הקריקטורות, באתרי האינטרנט של המוסלמים כבר קוראים לאנשים לצאת להפגנות נגד הסרט האנטי איסלאמי. ביום ראשון נעצרו 150 אנשים במהלך הפגנה מול השגרירות האמריקנית בפריז, שנערכה במקביל להפגנות רבות סביב העולם.