נבחרת הדייויס הוגרלה נגד צרפת בחוץ

לא נדאל ולא ספרד: הגרלת הבית העליון קבעה שישראל תשחק בפברואר בחוץ נגד טסונגה (8 בעולם) וגאסקה (12); בדירוג העולמי עלתה הנבחרת למקום ה-10

הגרלת הבית העליון של גביע דייויס שנערכה היום (ד') בלונדון לא האירה פנים לנבחרת הישראלית. ישראל, שקיוותה לארח בבית את ספרד או ארגנטינה, תיאלץ לנדוד למשחק חוץ מול צרפת החזקה. המשחקים ייערכו בין 1-3 בפברואר 2013, כשעדיין לא נקבעה העיר שבה ייארחו הצרפתים את המפגש.

ישראל, ששובצה בהגרלה בין 8 הנבחרות הלא מדורגות, תפגוש את אחת הנבחרות הטובות בעולם. את הסגל הצרפתי מרכיבים ג'ו וילפריד טסונגה (8 בעולם), רישאר גאסקה (12), ז'יל סימון (17) וג'רמי שארדי (28). השנה הגיעה צרפת לרבע הגמר שם הודחה בידי ארה"ב (2-3). הצרפתים זכו בתואר 9 פעמים, האחרונה שבהן ב-2001.

צרפת היא זו שזכתה לארח את ההתמודדות, מאחר שעל פי חוקי הדייויס במידה ושתי נבחרות נפגשו בעבר, תארח את המפגש הנבחרת ששיחקה בחוץ בפעם האחרונה. ישראל היתה זו שאירחה את צרפת במפגש האחרון, ב-1998, אז ניצחה צרפת של ניקולאס אסקודה וסדריק פיולין 1-4 ברמת השרון את ישראל בה שיחקו הראל לוי, אמיר חדד, אייל ארליך ונועם בר.

16 נבחרות יתמודדו בסיבוב הראשון של הבית העליון בפברואר 2013. הנבחרות שינצחו יעפילו לרבע הגמר, בעוד שהמפסידות יתמודדו בקרב הישרדות על ההישארות בבית העליון. אגב, בדירוג הנבחרות החדש של הדייויס עלתה ישראל למקום ה-10 בעולם.

אנדי רם, שחקן הנבחרת, הגיב על ההגרלה: "זו אחת ההגרלות הכי קשות שיכולנו לקבל. צרפת נבחרת עם מסורת מאוד גדולה בגביע דייויס, ועם שחקנים מנוסים וטובים מאוד. מבאס ששוב פעם יצא לנו משחק חוץ, ויחד עם זאת הניצחון על יפן נתן לנו הרבה תיאבון להמשיך ולהצליח עם הנבחרת המיוחדת הזאת. אני מאמין שגם עם הצרפתים נתמודד בכבוד. כרגע אני מתרכז בלהכשיר את הגוף שלי מהפציעה, ומקווה להיות כשיר עד ההתמודדות בפברואר".

אמיר וינטרוב: "הגרלה מאוד קשה, כולנו רצינו לשחק בארץ. נעשה הכל כדי להמשיך את היכולת הגבוהה שלנו מהמפגשים האחרונים".