סלקום רוצה נגישות לתעלות התקשורת ולסיבי בזק

סלקום רוצה להרחיב את קשת המוצרים שייכללו בשוק הסיטונאי וסבורה שהוא חייב להתבסס על סך כל מרכיביו ולא על שירות מסוים כפי שבזק ופרטנר סיכמו

ימים ספורים לאחר שפרטנר ובזק סכמו כיצד ייראה השוק הסיטונאי החדש והגישו תיק שירות למשרד התקשורת, נוקטת סלקום יוזמה משלה ומגישה תיק שירות לשימוש בתשתיות בזק דרך שימוש בתעלות התקשורת שלה ותיק נוסף ל-Dark fiber (סיב אפל - סיב שהוטמן בתעלת תקשורת על ידי בזק ושקיבולת מסוימת בו יכולה להיות מוקצית לטובת מתחרים).

סלקום רוצה להרחיב את קשת המוצרים שייכללו בשוק הסיטונאי וסבורה שהוא חייב להתבסס על סך כל מרכיביו ולא על שירות מסוים כפי שבזק ופרטנר סיכמו. המטרה של סלקום היא להגיע לארונות התקשורת של בזק ובחלק מהמקרים להניח ארון תקשורת משלה לצד הארון של בזק, או להשתמש בארון של בזק וממנו להגיע ללקוח.

לאחר החגים צפוי הפורום ההנדסי של כל המפעילים להתכנס לטובת דיון במבנה השוק החדש ובעקבות זאת ינסו כולם להגיע להבנות מוסכמות להם צפוי המשרד להעניק תוקף מחייב להסדרת השוק.

ל"גלובס" נודע שבין סלקום לבזק חלה התקדמות מסוימת במגעים והאווירה במו"מ השתפרה, וזאת לאחר שבועות של מתיחות שנגרמה בעקבות דרישת סלקום לסכם על כל מרכיבי השוק הסיטונאי בזמן שבזק רצתה לסכם בנפרד על כל שירות ושירות.

בכל מקרה, גם אם יושגו הבנות לגבי מבנה השוק הסיטונאי, בסופו של דבר המו"מ הכלכלי הוא שחשוב ושם נראה שתהיה עוד דרך ארוכה לעשות.