גיל שבתאי, סגן החשכ"לית ומנהל חטיבת התשתיות, פורש מהאוצר

גיל שבתאי, סגן החשבת הכללית ואחד מנערי האוצר המשפיעים ביותר בתחום התשתיות, הודיע כי יפרוש מתפקידו. ל"גלובס" נודע כי שבתאי הודיע לאחרונה לחשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, כי בכוונתו לעזוב את התפקיד בנובמבר. נסיבות הפרישה לא נומקו. את שבתאי יחליף בתפקיד רו"ח יריב נחמה (40), המשמש כיום סגן בכיר האחראי על מערכת הביטחון, המשרדים המינהליים ויו"ר ועדת הפטור.

שבתאי (38) הגיע לאוצר ב-1999 ושימש בשורת תפקידים ובהם רכז תחום מערכת הביטחון ועוזרו של החשב הכללי ירון זליכה. בשנים האחרונות נחשב שבתאי לדמות מפתח בתחום התשתיות ונודע בקפדנותו ויושרתו. בתפקידו הנוכחי, שהוא ממלא מאז 2007, משמש שבתאי סגן בכיר לחשכ"לית ומנהל חטיבת התשתיות והפרויקטים.

לצד הצלחות רבות, בעיקר במכרזי BOT להקמת מתקני התפלה, נקלע שבתאי לעימותים מול יזמים וחברות ממשלתיות סביב פרויקטים שחרגו לטענתו מתנאי הסכם הזיכיון או שלא עמדו בסטנדרטים של לוחות זמנים ותקציבים. בין היתר מילא שבתאי תפקיד מרכזי בהחלטת המדינה לבטל את הסכם הזיכיון עם קבוצת MTS לבניית הקו האדום של הרכבת הקלה, ובהחלטה לבטל את הזיכיון של שפיר הנדסה להקמת כביש 531. בנוסף הוא התנגד לאפשר לחברת מקורות להקים את מתקן ההתפלה באשדוד, אך ההחלטה אושרה בממשלה למרות התנגדותו.

לאחרונה נקלע שבתאי לוויכוח עם חברת נת"ע הממשלתית, שהמדינה מינתה לניהול הקמת הקו האדום לאחר ביטול הסכם הזיכיון עםMTS . הוויכוח החל סביב הערכות נת"ע בדבר אפשרות לחריגה תקציבית ולעיכוב בלוחות הזמנים של הפרויקט, שהיקפו כ-12 מיליארד שקל. על רקע חילוקי הדעות הוחלט לדחות בשישה חודשים ולהקפיא את מכרז הציוד הנייד לרכישת הרכבות עבור הקו. נת"ע, בראשות ח"כ לשעבר מיכאל רצון, נהנית מחסותו של שר התחבורה ישראל כץ, שהתעמת לא אחת עם האוצר בתקופה האחרונה.

בנוסף ניהל שבתאי את המכרזים להקמת תחנות הכוח הסולאריות באשלים, מרכז ההדרכה של המשטרה, גנזך המדינה, הארכת כביש חוצה ישראל צפונה ועוד.