מחאה צרכנית נגד אסם: "משאירים את סלטי צבר במקררים"

תנועת "הצרכנים" קוראת להחרים את סלטי צבר עקב כוונת אסם להעלות מחירים ■ "אולי כך אסם תבין שהציבור לא מוכן לעבור על ההתייקרויות הללו בשתיקה"

הצרכנים לא נשארים חייבים. לאחר שחברת אסם הודיעה הבוקר (ה') כי תעלה את מחירי מוצריה בשיעור של 3.5%-6%, מיהרו להגיב אנשי "מחאת הקוטג'" וקראו לחרם צרכנים על סלטי צבר של אסם בארוחות החג.

דף בשם "הצרכנים", מיסודם של אנשי מחאת הקוטג', פרסם את כתבת "גלובס" בנושא, עם הכיתוב: "זהו צעד שיכניס 8 מליון אזרחים לסחרור כלכלי יקר ומיותר. על שר התמ"ת שלום שמחון לפעול מיידית להורדת מחירים בכל הכלים המצויים בידיו. שתפו והזמינו חברים להצטרף לדף. אולי כך חברת אסם תבין שהציבור לא מוכן לעבור על ההתייקרויות הללו בשתיקה".

עוד נכתב כי "כמו בקוטג', בחג הסוכות אנו משאירים את סלטי צבר במקררים. אנו יודעים שהימנעות פשוטה מקנייה עשויה להוות תמרור אזהרה ולהזכיר לאסם ודומותיה את כוחם של הצרכנים. במקום זאת, הכסף שלנו ילך לטובת סלטים מעולים של חברות ישראליות המוכרות במחיר הוגן.

"בכל הקשור להפחתת יוקר המחיה, שרי הממשלה מקבלים ציון נכשל. במשך יותר משנה משרדי הממשלה ישבו באפס מעש, מה שהחמיר את מצבו של הצרכן הישראלי".

בדבריהם הם גם פונים לרשתות השיווק וקוראים להן לסרב לדרישת חברות המזון להעלות מחירים: "עליכם לגלות אחריות כלפי הציבור הרחב ולא להשתתף בחגיגת העושק המתואמת של חברות המזון. עליכם לפנות שטחי מדף מתאגידי הענק הנצלניים לטובת מוצרים של חברות ויצרנים קטנים ובינוניים", הוסיפו בתנועה.