יחימוביץ': ישראל מאוחדת מאחורי התנגדות לאיראן גרעינית

חסון: "נתניהו כרגיל נואם בחסד, המסר עבר ויש להתאחד סביבו"

לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, שהתרכז בעיקר באיום האיראני, התוגובות מצד חברי האופוזיציה לא איחרו לבוא ובעיקר ביקרו את הנאום "הציורי".

ראשונה להגיב הייתה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שבירכה על כך שרה"מ הקטין את הלהבות מול ארה"ב ואף שיבח את אובמה. יחימוביץ' אמרה: "ישראל מאוחדת מאחורי ההתנגדות המוחלטת לאיראן גרעינית, כפי שבא לידי ביטוי בנאום נתניהו. ואולם, קוים אדומים לא מושגים באמצעות ציורים שמוצגים מעל בימות, אלא בחדרים סגורים ובשיתוף פעולה וחידוש יחסי אמון בינינו ובין בעלת בריתנו החשובה ביותר - ארה"ב". יחימוביץ' קראה לרה"מ נתניהו לעשות כל שביכולתו כדי לתקן את היחסים עם ארה"ב למען ביטחונה של ישראל.

עוד הוסיפה כי היא מפצירה בנתניהו לחדול מלהשתמש בהשוואת מצבנו היום למצבם של היהודים בשואה. "כנכדה של מי שנספו בשואה אין להשוות כלל לחולשתנו הנוראה אז לעומת העוצמה הצבאית, הלאומית והנפשית שיש לנו היום כעם שהוא ריבון בארצו, השוואה זו שגויה ואינה מיטיבה איתנו", אמרה יחימוביץ'.

חברה לסיעת העבודה, ח"כ בוז'י הרצוג, הגיב גם הוא ואמר: ״נאום נתניהו היה נאום טוב ויצר תשתית הגיונית להגדרת קו אדום בנושא הגרעין האיראני. עם זאת ההגדרה שהציג איננה באמת ברורה והיא סובלת מעירבוב ועירפול מונחים. כעת על נתניהו לגבש חזית לאומית מוסכמת בהגדרת קו אדום וחבל שהוא ועמיתיו בזבזו אנרגיה, זמן ומשאבים יקרים בעימות פומבי מול ארה״ב בנושא זה. בנוסף, נתניהו החמיץ הזדמנות לצאת ביוזמה מדינית בתחום הפלסטיני שהייתה מחזקת את יכולת התמרון שלו בנושא האיראני ולנטרל את המאמץ הפלסטיני החד צדדי״.

ח"כ יואל חסון הגיב לנאום: "נתניהו כרגיל נואם בחסד, המסר עבר ויש להתאחד סביבו. עכשיו צריך לעבור לדיפלומטיה של חדרי חדרים ולרתום את ארה"ב למערכה, ולא להמשיך בהיאבקות הפומבית עם בעלת בריתינו שהיא פרטנר טבעי והכרחי למאבק בשטן האיראני".

לפיד תומך - אבל

"'יש עתיד' תומכת בעמדה הבהירה שהציג ראש הממשלה בנאומו באו"ם. דבריו הבהירו את מה שידע ואמר כל בר סמכא בסביבתו של נתניהו: יש עוד חלון הזדמנויות לעצירת הגרעין האיראני". כך, לפי הודעה שפרסמה מפלגתו של יאיר לפיד. "יחד עם זאת, 'יש עתיד' רואה בדאגה רבה את מצב היחסים בין ארצות הברית וישראל ואת המשך חידוד העימות בין השתיים. תיאום עמדות עם בת בריתנו הגדולה ארה"ב הוא מרכיב חיוני ביותר בעצירת פרויקט הגרעין האיראני".