שת"פ לאסוקס הישראלית עשוי להניב לה עד 10 מיליון דולר בשנה

החברה הודיעה על שת"פ אסטרטגי עם ספקית טכנולוגיות התקשורת האלחוטית אינטר-דיגיטל ■ שתי החברות יספקו פתרון משותף שיאפשר פיתוח מהיר של שבבים לטכנולוגיית תקשורת אלחוטית מדורות מתקדמים

הישג לסטארט-אפ הישראלי אסוקס (Asocs). החברה הודיעה היום על שת"פ אסטרטגי עם ספקית טכנולוגיות התקשורת האלחוטית אינטר-דיגיטל (InterDigital). על פי ההודעה, יספקו שתי החברות פתרון משותף שיאפשר פיתוח מהיר של שבבים לטכנולוגיית תקשורת אלחוטית מדורות מתקדמים יותר, כגון LTE, מה שיכול להיות רלוונטי לספקיות שבבי תקשורת ויצרני טלפונים.

ההודעה לא ציינה את הפרטים, אולם נודע כי עבור אסוקס מדובר בעסקה שיכולה להיות משמעותית במיוחד. על פי הערכות, אסוקס צפויה לקבל עד 10 מיליון דולר בשנה על מכירת הפתרון המשולב, כאשר חלק גדול מהתגמול ירד לשורה התחתונה מכיוון שמדובר בתמלוגים על שימוש בקניין הרוחני שהיא מספקת במסגרת השת"פ.

הרקע להסכם בין החברות הוא גם מלחמות הפטנטים סביב תחום הסלולר. אינטר-דיגיטל, שנסחרת בכ-1.6 מיליארד דולר בנאסד"ק, פיתחה מספר פטנטים סביב פרוטוקולי התקשורת והיא מוכרת לצידם תכנון שבבים שמבוסס על הפטנטים שלה. החברה נהנית מתמלוגים על שימוש בפטנטים שלה, אם כי רחוק מההיקפים שמגיעים לקוואלקום. כחלק ממלחמות הפטנטים בשוק התקשורת, מכרה לאחרונה אינטר-דיגיטל חבילת פטנטים לאינטל תמורת כ-375 מיליון דולר.

לדברי החברות, הפתרון המשותף יכול לספק תהליך פיתוח מהיר יחסית - של שנה בלבד - בכדי לעבור מפתרונות של דור שלישי לאלו של הדור הרביעי.

אסוקס, שהוקמה ב-2003 ומנוהלת ע"י גלעד גרון, תספק בשת"פ את פתרון המודם האלחוטי מבוסס התוכנה שלה, שמאפשר לתקשר מול מגוון פרטוקולים בדור השני והשלישי (כגון GPS/GPRS/EDGE), תוך שימוש במעבד תקשורת יחיד.

ת.ז אסוקס:

שנת הקמה: 2003
מנכ"ל: גלעד גרון
תחום: שבבי תקשורת
מספר עובדים: 50
הון שהושקע: 35 מיליון דולר