דיווחים בהודו: הצבא ישביח מל"טים בתע"א בכמיליארד דולר

בתעשייה האווירית יכולים לחייך: לפי פרסומים בתקשורת ההודית, צבא הודו מתכוון לשדרג במהלך השנים הקרובות את כל מערכות המטוסים ללא טייס שרכש בעבר מתע"א

בתעשייה האווירית יכולים לחייך: לפי פרסומים מאתמול (ג') בתקשורת ההודית, צבא הודו מתכוון לשדרג במהלך השנים הקרובות את כל מערכות המטוסים ללא טייס שרכש בעבר מהתעשייה האווירית. היקף העיסקה המדוברת עשוי להסתכם בכמיליארד דולר.

על-פי הדיווחים, מדובר בפעולות השבחה למל"טים שמשמשים את זרועות היבשה, האוויר והים של הצבא ההודי, חלקם מסוג "הרון" ו"סרצ'ר" שנרכשו בתע"א מאז שנות ה-90'. כלים אלה משמשים את הצבא ההודי בפעולות הביטחון השוטף, בין השאר גם בגבול המתוח עם פקיסטן.

במסגרת עבודות ההשבחה, כך לפי הדיווח בהודו, הצבא מצפה להרחבה משמעותית של יכולות איסוף המודיעין, הסיור והתצפית שלו באמצעות הכלים הבלתי מאוישים, וזאת בזכות מערכות מדור מתקדם יותר שפותחו בשנים האחרונות בתע"א ובחברת-הבת שלה, אלתא מערכות. בנוסף, ייתכן שההודים יבקשו מתע"שא להתקין על המל"טים גם מערכות מתקדמות של תקשורת לוויינית (תקש"ל), שבכוחן להאריך באופן משמעותי את טווח פעילותם ולשפר את ביצועיהם במסגרת המשימות השוטפות.

על-פי הערכות, לרשות ההודים עומדים כ-100 מטוסים בלתי מאוישים ומערכות שליטה ובקרה שמתוצרת תע"א, שאותם הצבא מעדיף לשדרג באמצעות מערכות אורגניות של היצרנית המקורית. בתע"א סרבו להגיב היום על הפרסומים.

בשנים האחרונות גובר שיתוף-הפעולה בין מערכת הביטחון ההודית לבין התעשייה האווירית, וזאת בין השאר על רקע עסקת ענק שנחתמה לפני יותר משנתיים לאספקת טילי ברק מתקדמים ומערכות הגנה נוספות, בהיקף כולל של כ-1.4 מיליארד דולר.