אישום: תושב מג'דל כרום אסף מידע על פרס עבור חיזבאללה

מילאד בן מוחמד חטיב נאשם במגע עם סוכן זר וריגול לטובת חיזבאללה ■ עפ"י כתב האישום, חטיב אסף מידע מודיעיני בזמן ביקור שערך הנשיא פרס במג'דל כרום

כתב אישום חמור הוגש היום (ה') נגד צעיר בן 26 ממג'דל כרום, הכולל עבירות של סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול. הצעיר נאשם כי אסף מידע בזמן ביקור נשיא המדינה שמעון פרס בכפר בו הוא מתגורר, וכי היה במגע עם סוכן חוץ של חיזבאללה.

בחודש ספטמבר 2012 נעצר מילאד בן מוחמד חטיב, תושב מג'דל כרום בן 26, בחשד שלפני 5 שנים התארח בביתו של סוכן חוץ של ארגון חיזבאללה בדנמרק. על-פי כתב האישום שהוגש נגד חטיב, הוא שוחח עם נציג החיזבאללה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל ירי הטילים של הארגון בזמן מלחמת לבנון השנייה.

בכתב האישום מתואר כי שם ניצת רעיון משותף להקמת ארגון ערבי הזהה לחיזבאללה בתוך ישראל, שיוכל "להלחם בשלטון ולייצר פיגועים".

על-פי כתב האישום, בשנים 2009 ו-2010 נערכו מפגשים נוספים בין חטיב לניצג חיזבאללה בדנמרק וטורקיה, במהלכם תודרך הנאשם כיצד לערוך תצפיות, לאסוף מידע ולתקשר עם נציגי ארגון הטרור בצורה שלא תיחשף.

על-פי כתב האישום, חטיב חזר לישראל והחל באיסוף מידע רגיש על בסיסי צה"ל, תחמושת, זמני נסיעות בין בסיסים לכפרים ערביים, מידע רגיש על בסיסי רפא"ל, מחסני נשק צבאיים, ומידע רגיש אודות אישי ציבור כגון חברי הכנסת אחמד דבאח ועפיף חליילה.

על-פי כתב האישום, הצעיר אסף מידע אודות ביקור נשיא המדינה שמעון פרס במג'דל כרום באוגוסט 2012, ואף גייס את גיסו של ראש מועצת מג'דל כרום כדי לאסוף פרטים אודות הביקור. בין המידע שנאסף: מספר מאבטחים, סוגי כלי רכב ומספרי כלי הרכב בשיירת הנשיא.

לבית משפט המחוזי בחיפה הוגש היום כתב אישום נגד חטיב בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול.

עו"ד חוסיין אבו חוסיין, המייצג את הנאשם אמר בתום הדיון: "מרשי לא מסר את המידע כפי שמתואר בכתב האישום. ייתכן שאפשר להאשים אותו במגע עם הסוכן, אבל לא ביתר האישומים".