לפיד: "הרווחתי את כספי בעבודה קשה; לא ארוץ עם אולמרט"

בראיון ב"אולפן שישי" בערוץ 2 אמר כי יפרסם את רשימתו לכנסת 3-4 חודשים לפני הבחירות ■ "זו תהיה רשימה של אנשים שעבדו במגזר הציבורי, ראשי ערים בעבר ובהווה" ■ יהיה מוכן לשבת עם חרדים בממשלה? "לא אוהב חרמות"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התארח הערב (ו') ב"אולפן שישי" בערוץ 2, כשהפעם הוא בכסא המרואיין, ופרש את משנתו הפוליטית לקראת הבחירות הקרבות, כפי שנראה.

"ראש הממשלה הציע מלחמה איפה שצריך להציע פתרון אחר", התייחס לפיד לנאום ראש הממשלה נתניהו באו"ם. "הדבר היחיד שיפיל את תוכנית הגרעין האיראנית זה להפיל את המשטר האיראני. אתה יכול להפציץ, אבל כל הדרגים המקצועיים אומרים שהפצצה תדחה בשנה לכל היותר ואולי בכלל תקדם את התוכנית, כי הם צריכים להגן על עצמם".

לפיד המשיך והסביר כי הוא התייעץ עם מומחים בתחום. "אני עשיתי מה שנתניהו החליט להתעלם ממנו. הלכתי לאנשים המקצועיים בתחום, עשיתי עבודת מטה מסודרת. ראש הממשלה הקשיב לאנשים בתחום - שב"כ, אמ"ן, מוסד - ואז החליט, מסיבות שאף אחד לא מבין - לעשות ההפך".

לפיד נשאל באשר לטור שהוא ממשיך לכתוב בידיעות אחרונות, על אף שהכריז מזמן על ריצתו לכנסת. "מועצת העיתונות בחנה את הנושא", הוא אמר, והבטיח כי 3-4 חודשים לפני הבחירות הוא יפסיק לכתוב את הטור.

לפיד נשאל איזה תיק היה מעוניין לקחת בממשלה של נתניהו, וענה כי "לפי הנחת העבודה שלי הוא יותר פגיע ממה שחושבים". בתשובה לשאלה האם ייתכן שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא, ענה "בוודאי. הוא גם לא צריך להיות כי הוא עושה עבודה לא טובה".

בכל הנוגע לרשימת המועמדים של "יש עתיד", אמר לפיד כי הוא יפרסם את הרשימה 3-4 חודשים לפני הבחירות, "ברגע שיהיה תאריך לבחירות". לטענתו זו תהיה "רשימה של אנשים שעבדו במגזר הציבורי, ראשי ערים בעבר ובהווה".

"אני לא אוהב חרמות", אמר כשנשאל אם ישב עם חרדים בממשלה. "לא אשב בממשלה שלא תעשה כלום ואף אחד לא ידבר על שוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל, ועל איך מרים את הראש מעמד הביניים".

לפיד אמר גם כי הוא אינו יודע אם אהוד אולמרט חוזר לפוליטיקה, אך הדגיש כי לא ירוץ איתו לכנסת. באשר לשיתוף פעולה אפשרי עם ציפי לבני, אמר: "לא מתעסק בבורסת השמות".

באשר לפרסום של פורבס כי הונו של לפיד מוערך ב-22 מיליון שקל, אמר: "הלוואי, אין לי מושג איך פורבס הגיעו למספר הזה, הלוואי שזה היה קרוב לנכון. הרווחתי את הכסף שלי רק בעבודה קשה במגזר הפרטי".