מערכת טילי "פטריוט" הוצבה על הכרמל מחשש למל"טים

לאחר ששלשום יורט בהצלחה מטוס ללא טייס שנשלח לאסוף ככל הנראה מודיעין בישראל, בחיל האוויר הציבו אתמול סוללת "פטריוט" על הר הכרמל - מחשש שעוד מטוסים ללא טייס ינסו להגיע לשטח ישראל

סוללת של מערכת "פטריוט" של חיל האוויר הוצבה אמש על הר הכרמל, זאת מחשש לניסיונות נוספים להחדרת מטוסים ללא טייס (מל"טים) לשטח ישראל - כך נודע לחדשות 2 באינטרנט.

במערכת הביטחון הגבירו בעקבות המקרה שלשום את העירנות בנושא, זאת למרות שאתמול הופל בהצלחה בידי מטוסי קרב של צה"ל מטוס ללא טייס שככל הנראה הגיע כדי לאסוף מודיעין. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווח.

מערכת הפטריוט היא חלק ממערכת ההגנה הבליסטית של צה"ל והיא אמורה ליירט טילים לטווח בינוני ומל"טים. "למשטר הציוני יש אויבים רבים ואם זה לא לוחמה פסיכולוגית אז זה מראה שמערכת ההגנה האווירית שלהם לא יעילה", אמר היום ראש אגף התיאום במשמרות המהפכה הגנרל ג'מאל אלדין אברומנד בתגובה לחדירת המל"ט שלשום.

המזל"ט שהופל: חיזבאללה אסף מידע?

בישראל גוברת ההערכה כי המל"ט שוגר על ידי חיזבאללה מלבנון. מומחים של חיל האוויר ואמ"ן הרכיבו את שרידי כלי הטיס, שלא היה חמוש וככל הנראה נשלח לאסוף מודיעין.

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ קיים אמש הערכת מצב במסגרתה נידונה המשמעות של ניסיון החדירה הזה והדרכים להיערך לניסיונות נוספים אם יהיו. זו אינה הפעם הראשונה שמזל"ט זר חודר לישראל. גם במלחמת לבנון השנייה חדרו שניים והופלו. חיזבאללה הצטייד בשנים האחרונות בכלי טיס לא מאויישים מתקדמים מתוצרת איראן וסוריה.

דגם מתקדם בעל טווח טיסה גדול

עדיין לא ברור מה סוג המזל"ט ומהיכן בדיוק הגיע, אך בצה"ל אומרים בוודאות שלא המריא מעזה. מדובר בכלי טיס גדול ומתקדם, שנשלט במהלך מעופו על ידי קרון. הדגם שהופל הוא מתקדם עם טכנולוגיה מזרחית - או מרוסיה, או מצפון קוריאה, או מאיראן. מאחורי דגם מתקדם כזה עומדות בדרך כלל מדינות או ארגון מצויד היטב כמו חיזבאללה. המזל"ט נקלט כשהוא מגיע מהים. האפשרות הסבירה היא שהוא הגיע מלבנון.

על פי ההערכות שהו מזל"ט מודיעין שניסה לבדוק את מהירות התגובה של חיל האוויר - מה המכ"מים של צה"ל מצליחים לזהות. ככל הנראה הייתה זו משימה לצורך לימוד - אולי לקראת הפעם הבאה שבה ינסו להחדיר משהו יותר דרמטי.