גאדג'טים: סמארטפון ב-1,600 ש' באורנג' - רק בגלל המחיר

באורנג' רוצים שהלקוחות לא ייקנו מכשיר מרשתות האלקטרוניקה והחנויות הפרטיות ■ ה-infinity 996 הוא של היצרן הסיני TCT והיבואן אקסל טלקום ■ מגוון יכולות שאפשר למצוא רק במכשירים יקרים יותר, אך עדיין מדובר בסמארטפון בסיסי בלבד

השינויים שעברו על שוק הסלולר בשנה החולפת גרמו לזליגה גדולה של מכירות הטלפונים ממפעילות התקשורת אל רשתות האלקטרוניקה והחנויות הפרטיות. בחברת אורנג' החליטו לנסות לצמצם את השינוי בהרגלי קניית הסמארטפונים של הלקוחות שלהם באמצעות סמארטפון חדש ולא יקר.

ה-infinity 996 אופיין ביכולות שלו על-פי דרישת אורנג', כאשר היצרן הסיני שעומד מאחוריו הוא TCT והיבואן הוא אקסל טלקום. כדי שהמכשיר יבלוט לעומת המתחרים בקטגוריה, אורנג' מציעה מחיר יחסית הוגן של כ-1,600 שקל ושנתיים אחריות.

ממשק: האינפיניטי מגיע עם הגרסה הישנה של אנדרואיד מבית גוגל - ג'ינג'רבירד (2.3.6). באורנג' מבטיחים שבקרוב המכשיר ישודרג לאייס קרים סנדוויץ (4) או לג'לי-בין (4.1). אורנג' הלבישה על המכשיר מעטפת שלה עם אפליקציות של החברה, שלא ניתנות להסרה.

התוצאה, המכשיר, שגם ככה איטי (מעבד חד ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ), מספק חוויית שימוש מגמגמת. אורנג' הוסיפה תוכנה של מחוות, המאפשרת לצייר איור של לב או אות מסוימת ולהפעיל אפליקציה בצורה הזו. אנחנו לא מצאנו את היכולת הזו כנוחה יותר לשימוש מלחיצה על האייקון של האפליקציה.

עיצוב ומידות: האינפינטי דומה לרוב הסמארטפונים השחורים והמלבניים. הוא לא קל במיוחד - 124 גרם - ועוביו 9.75 מ"מ. הסוללה בהספק של 1,500 מילי אמפר, שמסוגלת להחזיק עד שעות הערב, במיוחד כשאיכות המסך לא גבוהה במיוחד (4.3 אינץ').

מצלמה: ממשק מצלמה, חסר הגדרות, כאשר החיישן הוא 5 מגה פיקסל והתוצאות נמוכות עד בינוניות.

יכולות: למרות שמדובר בסמארטפון ברמת מחיר בינונית, אורנג' שילבה בו מספר יכולות שאפשר למצוא רק בטלפונים יקרים יותר. למשל, טכנולוגיית אלחוט לטווח קצר NFC, המאפשרת באמצעות נגיעה של הטלפון במדבקה, לבצע הפעלה אוטומטית של תכונות שונות במכשיר. מדובר ברעיון שקיים כבר מספר חודשים בארץ בסמארטפונים בודדים של סוני מובייל, שלפי טעמנו, לא תרם לנו יותר מדי. מצד שני, NFC, יאפשר בעתיד תשלום סלולרי. מלבד זה, אפשר למצוא באינפינטי יציאת מיני HDMI, להצגת תוכן מהמכשיר על-גבי טלוויזיות.

בשורה התחתונה: האינפיניטי מציע מצד אחד מחיר סביר עם מגוון יכולות שאפשר למצוא רק במכשירים יקרים יותר. מצד שני, מדובר בדגם איטי, שנמצא בטווח הבינוני בביצועים שלו. לקוחות שמחפשים סמארטפון בסיסי, בהחלט יקבלו כאן את מבוקשם.

מחיר: 1,600 שקל ושנתיים אחריות באורנג'.

ציון: 7.5.