האם "רופא הסמים" של לאנס ארמסטרונג עבד בעבר בברצלונה?

לואיס גארסיה דל מוראל, שהיה מעורב בפרשה ששללה מהרוכב את כל תאריו בטור דה פראנס, הועסק באופן חלקי במועדון הכדורגל בעונת 2003/04

האם לואיס גארסיה דל מוראל, הרופא שהיה מעורב בפרשת הסימום של לאנס ארמסטרונג, היה בעבר חלק מהצוות הרפואי של מועדון הכדורגל ברצלונה?

"הדיילי טלגרף" מפרסם, כי באתר של מרכז רפואת הספורט שבו מועסק דל מוראל, נטען כי בנוסף לקשרי העבודה עם רוכב האופניים שזכה 7 פעמים בטור דה פראנס, הדוקטור שימש גם כ"יועץ רפואי" של בארסה ושל קבוצה ספרדית נוספת - ולנסיה.

כך פעלה שיטת הסתרת הסמים של לאנס ארמסטרונג
כל תאריו של לאנס ארמסטרונג בטור דה פראנס יילקחו ממנו

על חלקו בפרשת ארמסטרונג, הושעה דל מוראל לכל החיים מעיסוק בספורט על-ידי הסוכנות האמריקנית למלחמה בסמים. כמו ארמסטרונג, שספג עונש דומה, גם דל מוראל החליט לא להילחם בהחלטה.

על-פי האתר המדובר, דל מוראל הועסק בברצלונה בעונת 2003/04. בברצלונה מסרו בתגובה לדברים כי "דל מוראל מעולם לא היה חלק ממקבלי השכר במועדון ולא היה על הפיי-רול שלנו". בנוסף, במועדון הדגישו כי מאז אותה עונה עברה הקבוצה מהפכה בכל הקשור לצוות הרפואי שלה.

עם זאת, בברצלונה אמרו כי הם אינם יכולים לדעת האם בצוות הרפואי של הקבוצה לא השתמשו באותה תקופה בדל מוראל לצורך משימות פרטניות, או האם שחקנים מסוימים השתמשו בשירותיו. בוולנסיה סירבו להגיב לפניות של "הטלגרף".

דל מוראל הואשם על-ידי הסוכנות למלחמה בסמים בהזרקת חומרים אסורים לרוכבים, כגון טסטוסטרון ואריתרופואיטין (סם המשפר את הסיבולת הגופנית).