כחלון מבקש להפחית את הקישוריות ברשתות הקוויות

המחיר שעליו המליצה חברת הייעוץ פרונטיר עומד על כ-1.2 אגורות לדקה, לעומת 4 אגורות כיום - ירידה של 60% ■ המהלך צפוי לפגוע בבזק ובהוט

שר התקשורת, משה כחלון, ינסה להשלים רפורמה משמעותית נוספת עד תום הקדנציה שלו - הפחתת תעריפי הקישוריות (התעריף שמשלם הלקוח כשהוא מתקשר לרשת אחרת) בתקשורת הנייחת בעשרות אחוזים.

ל"גלובס" נודע כי המחיר שעליו המליצה חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר עומד על כ-1.2 אגורות לדקה, לעומת 4 אגורות כיום - ירידה של 60%.

לפני חודשים ספורים פורסם ב"גלובס" כי התעריף שאליו הגיעה פרונטיר עומד על 0.4 אגורות, ואולם נודע שבזק הצליחה לשכנע שיש להביא בחשבון פרמטרים נוספים, ובהם השקעות שלה לצד תמלוגים שהיא משלמת. אי לכך, המחיר המעודכן נקבע על כ-1.2 אגורות לדקה.

להפחתת התעריפים בקישוריות הקווית משמעות כלכלית בעיקר בעבור בזק, אך גם בעבור הוט. על-פי הערכות, מדובר בנזק לבזק בהיקף של 150 מיליון שקל בשנה. באופן טבעי, להוט יש פחות תנועה נכנסת, ולכן הנזק שלה מהפחתת הקישוריות קטן בהרבה.

שר התקשורת רצה להפחית את הקישוריות לאפס אגורות גם בסלולר וגם בקווי, והתקיימו על כך דיונים למכביר מול משרד האוצר ובתוך משרד התקשורת. אחת האפשרויות שנשקלו הייתה להפחית את הקישוריות דרך חוק ההסדרים. ואולם כעת, משהוחלט על הקדמת הבחירות, נראה כי המהלך הזה יידחה לאחריהן.

הפחתת הקישוריות לאפס היא מהלך שאמור לייצר שקיפות ופשטות בין כל המפעילים, ולעזור בעיקר למפעילים קטנים שמוציאים הרבה מאוד תנועה מהרשת שלהם לרשתות הוותיקות, ומאידך גיסא מקבלים פחות תנועה, בגלל שיש להם מספר מנויים מועט.