בניית פרויקט דיור בר השגה בשכונת שפירא בתל אביב יוצא לדרך

במכרז שערה עיריית ת"א נבחרה חברת "שלום את נתן יזמות ובנייה בע"מ" לבצע את הפרויקט בהיקף כספי של כ-43 מיליון שקל ■ הפרויקט כולו עתיד לכלול עם סיומו 69 יחידות דיור בסך הכל כאשר 45 מתוכן ייועדו להשכרה לזכאים

הפרויקט לדיור בר השגה בשכונת שפירא בתל אביב יוצא לדרך. לאחר לא מעט טלטלות התקבל היתר בנייה לפרויקט הראשון לדיור בר השגה בתל אביב והעבודות באתר החלו. במכרז שערכה עיריית תל אביב באמצעות חברת 'עזרה וביצרון' נבחרה חברת 'שלום את נתן יזמות ובנייה בע"מ' לבצע את הפרויקט בהיקף כספי של כ-43 מיליון שקל.

הפרויקט כולו עתיד לכלול עם סיומו 69 יחידות דיור בסך הכל כאשר 45 מתוכן ייועדו להשכרה לזכאים על פי קריטריונים שקבעה העירייה ושאר הדירות יימכרו בשוק החופשי. נכון להיום השטח גודר ועבודות החפירה במתחם החלו.

על פי המתווה המתוכנן של הפרויקט, ייבנו במסגרתו דירות 3 ו-4 חדרים, שתוצענה להשכרה במחיר הנמוך בכ-25% ממחירי השכירות בשוק. צעירים ומשפחות שיעמדו בקריטריונים לדיור בר השגה שקבעה העירייה, יוכלו להיכנס להגרלה לקבלת זכאות, כאשר הזוכים יוכלו לחתום על חוזה שכירות של עד 5 שנים. ההגרלה המתוכננת עתידה להתקיים בעוד כחצי שנה.

כזכור, בתחילת הדרך ביקשה עיריית תל אביב להוציא את הפרויקט אל הפועל באמצעות יזם שייקח על עצמו את הבנייה והשיווק. למכרז שפורסם באוגוסט 2011 ניגשה בסופו של דבר רק חברה אחת,גינדי החזקות, אולם הצעתה נפסלה על ידי העירייה משום שלא עמדה ברף המחיר אותו ציפתה העירייה לקבל. מאוחר יותר החליטה העירייה כי היא זו שתהיה אמונה על בניית הפרויקט באמצעות חברת 'עזרה וביצרון' שתנהל אותו ותהיה אחראית גם על ההגרלה שתיערך בין הזכאים.

"זכינו במכרז והיתר הבנייה התקבל בתקופת החגים כך שהעבודות במקום כבר החלו. השטח מגודר והעצים שהיו שם הועתקו", מספרת עדית גבע, מנכ"ל משותף של חברת שלום את נתן. "מבחינתנו אין הבדל בין הפרויקט הזה לכל פרויקט אחר שאנחנו בונים. העובדה שמדובר בפרויקט לדיור בר השגה לא משנה דבר, הסטנדרטים הם אותם סטנדרטים. לוחות הזמנים על פי המכרז קובעים שתוך שנה וחצי הבנייה צריכה להסתיים".