מעוניינים לשפץ הבניין במסגרת תמ"א 38? יש לכם כתובת

לשכת שמאי המקרקעין תפעיל "קו חם" בנושא תמ"א 38

הבניין שלכם נבנה לפני שנת 1980 וזכאי לעבור חיזוק במסגרת תמ"א 38 אבל אתם לא יודעים מה היקף הזכויות שתוכלו לקבל? על מה תוכלו להתעקש מול הקבלן המבצע? האם בכלל קיימת היתכנות כלכלית לבניין בו אתם גרים?

בלשכת שמאי המקרקעין בישראל הגיעו למסקנה שבעלי דירות בבניינים ישנים לא תמיד יודעים לאן לפנות כדי לברר בדיוק את הדברים הללו ועוד הרבה יותר. מסיבה זו החליטו בלשכה לפתוח "קו חם" לפניות בנושא תמ"א 38 שיהיה פתוח בכל שעות היממה.

למעלה מ-30 שמאים יעמדו לרשות הפונים ובראשם שמאית המקרקעין פזית בובליל, יו"ר הוועדה המקצועית לכללי השמאות בלשכת שמאי המקרקעין.

"בידי שמאי המקרקעין ידע רב ויכולת לספק מידע מקצועי ואמין לציבור בנושא תמ"א 38" מסבירה בובליל, "מדובר בתכנית מצילת חיים ולכן אנו רואים חשיבות רבה בקידום הנושא ובסיוע לפרויקטים רבים ככל האפשר לצאת לדרך".

"תמ"א 38 על מאפייניה השונים - חיזוק ועיבוי, הריסה ובנייה מחדש וכד' - הופכת למונח מדובר בציבור הישראלי", מסביר אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, "אך למעשה מרבית הדיירים אינם מבינים בדיוק במה הדברים אמורים. למרות שהתוכנית אושרה בשנת 2005 ועברה מאז 3 תיקונים מספר הפרויקטים שקודמו והובאו לידי ביצוע סופי אינו עולה על עשרות בודדות. במקביל לצורך האמיתי בחיזוק הבניינים, תמ"א 38 כוללת גם מרכיב חיוני נוסף כאשר זהו אחד הפתרונות הבודדים ליצירת זכויות בניה חדשות באזורי ביקוש בנויים. אין ספק שקידום פרויקטים נוספים וביתר שאת, עשויה להביא מזור למחירי הדיור הגואים באותם האזורים".

דנוס מוסיף ואומר כי: "הקו החם יפעל 24 שעות ביממה. כל פניה תועבר לשמאי מקרקעין מוסמך ובקי בנושא. פניות בעלות אופי משפטי כללי יענו על ידי הייעוץ המשפטי של לשכת השמאים. הקו החם יאפשר מענה מקצועי בשאלות בסיסיות כמו: האם הבניין בו אני מתגורר מתאים לתכנית תמ"א 38? למה זה כדאי לי? מה מרוויח היזם שמבצע את התמ"א? מהם השלבים בקידום עסקת תמ"א 38? מה השפעת פרויקט כזה על איכות חיי ועל ערך הדירה שלי ועוד".

כתובת הדוא"ל של הקו החם: landvalu@netvision.net.il; מספר הטלפון לפניות: 03-5225969